April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۰۹۶
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
0
پول‌نیوز - جان پرکو، سخنگوی مجلس عوام انگلیس ضمن اشاره به قدمت ساختمان پارلمان انگلیس (وست مینستر) و ضرورت تعمیر اساسی آن، هشدار داده است اگر این ساختمان تاریخی طی ده سال آینده مرمت نشود، متروکه خواهد شد.

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به نقل از جان پرکو سخنگوی (اسپیکر) مجلس عوام انگلیس نوشت هزینه تعمیر اساسی ساختمان پارلمان بالغ بر سه میلیارد پوند تخمین زده می شود.

جان برکو، سخنگوی مجلس عوام انگلیس ضمن هشدار به مقامات دولتی پیش بینی کرده است اگر این موضوع جدی گرفته نشود طی 20 سال آینده ساختمان پارلمان بدون استفاده خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: شدت این خرابی ها در حدی است که نمایندگان می بایست به مدت پنج سال ساختمان پارلمان را ترک کرده تا کارهای ساختمانی اش به پایان رسد.

برکو همچنین با اشاره به آتش سوزی ساختمان وست مینستر که در سال 1834 رخ داد و به دنبال آن سالن جدید مجلس عوام ساخته شد، خاطر نشان ساخت: جای تاسف است که در آستانه دویست امین سالگرد ساخت این بنا مجبور باشیم برای ارائه خدمت به مردم به ساختمان دیگری منتقل شویم.

وی افزود: اما مطمئنا اگر این موضوع به نحو مطلوب پیگیری و مدیریت نشود، در ده سال آینده این رخداد اجتناب ناپذیر می باشد.

گزارش ها حاکی است که بخش هایی از ساختمان پارلمان انگلیس از جمله سیستم های گرمایش، برق و آب و فاضلاب آن مدت ها است که تعمیر اساسی نشده است.

بر اساس گزارشی که در سال 2012 در پارلمان انگلیس ارائه شد، گفته شد در صورتی که موضوع مرمت ساختمان پیگیری نشود، آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد خواهد شد.

بر اساس ساختار سیاسی انگلیس، پارلمان بالاترین مرجع قانون گذاری در این کشور است.

این پارلمان از دو بخش مجلس عوام و مجلس اعیان تشکیل شده که هر یک در سالن های ویژهٔ خود در کاخ وست مینستر تشکیل جلسه می دهند.

پس از آنکه کاخ تاریخی وست مینستر در جریان یک آتش سوزی در تاریخ 22ماه اکتبر سال 1834 میلادی از بین رفت، چارلز باری، معمار معروف انگلیسی، ساخت مجدد این کاخ را که ساخته شده در دوران قرون وسطی بود ، را شروع کرد.

آخرین مرمت این ساختمان که جزو میراث جهانی یونسکو شمرده می شود، در سال های 1940 تا 1950 میلادی صورت گرفته است.

کاخ وست مینستر و برج ساعت بیگ بن که دارای 96 متر ارتفاع و 12مترمربع مساحت و یازده طبقه است، یکی از پرجاذبه ترین دیدنی های جهان بشمار می آیند.

این کاخ علاوه بر محل برگزاری جلسات مجلس عوام و مجلس اعیان یا اعیان بریتانیا ، برای مراسم ها و تشریفات رسمی و نیز بازدید گردشگران نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: