April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۹۷۳
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
0
پول‌نیوز - رئیس جمهور فرانسه از برابر شدن ارزش دلار و یورو استقبال و اعلام کرد این ۲ ارز در حال رسیدن به یک تعادل مناسب هستند.

به گزارش فرانس24، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه از کاهش ارزش یورو و برابر شدن آن با دلار استقبال کرد.

وی این رویداد اقتصادی را از نظر فعالیت های اقتصادی مرتبط با آن مثبت ارزیابی کرد و افزود در بدو ایجاد یورو نیز ارزش آن تقریبا نزدیک به دلار بود.

ارزش یورو در معاملات اخیر بازار جهانی ارز به زیر 1.05 دلار سقوط کرده است که پایین‌ترین ارزش آن در برابر دلار در 12 سال گذشته محسوب می شود.

کاهش ارزش این ارز بین المللی که در ماه های گذشته سرعت بیشتری به خود گرفته است پیش بینی ها را نسبت به برابر شدن ارزش آن با دلار در آینده نزدیک تقویت کرده است.

در ماه می سال گذشته میلادی ارزش یورو به  حدود 1.4 دلار رسید که به نظر می رسد همین امر بانک مرکزی اتحادیه اروپا را بر آن داشته است تا بسته محرک 1.14 هزار میلیارد یورویی خود را از روزهای آینده اجرایی کند.

اعلام خبر اجرای این بسته از سوی رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا کاهش ارزش یورو را سرعت بیشتری بخشیده است.

کاهش ارزش یورو از یک سو و تقویت ارزش دلار در بازارهای مالی و همچنین اعلام افزایش نرخ سود بانک مرکزی آمریکا طی ماه های آینده از سوی دیگر، ارزش این دو ارز بین المللی را به حد زیادی به یکدیگر نزدیک کرده است.

برخی پیش بینی ها از برابر شدن این دو ارز در اواخر سال 2016 خبر داده بودند که به نظر می رسد این اتفاق بسیار زودتر از آنچه پیش بینی شده بود رخ خواهد داد.

فرانسه امیدوار است با این اتفاق بتواند در سال جاری به رشد 1 درصدی هدفگذاری شده خود دست یابد که این میزان رشد از نظر برخی منتقدان خوش بینانه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: