April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۹۲۴۹
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
0
قیمت طلا تحت فشار تقویت بیشتر دلار در آستانه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو، در معاملات امروز در نزدیکی پایین‌ترین رقم در بیش از 3 ماه گذشته گیر کرده و 1160.70 دلار در هر اونس معامله شد.
پول‌نیوز- قیمت طلا تحت فشار تقویت بیشتر دلار در آستانه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو،  در معاملات امروز در نزدیکی پایین‌ترین رقم در بیش از 3 ماه گذشته معامله شد.

بر اساس این گزارش، هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2.22 دلار افزایش یافت و 1160.70 دلار معامله شد. طلا هفته گذشته ششمین هفته متوالی کاهشی در 7 هفته گذشته را به ثبت رساند.

طلا به دنبال انتشار گزارش قوی مشاغل آمریکا که گمانه‌زنی در مورد افزایش نرخ بهره بانکی این کشور در ماه ژوئن را تقویت کرد، کمترین قیمت خود از ابتدای دسامبر سال گذشته را در هفته گذشته، برابر با 1147.10 دلار به ثبت رساند.

سرمایه‌گذاران نشست دو روزه فدرال رزرو را رصد خواهند کرد تا سرنخ‌هایی در مورد زمان افزایش نرخ بهره بانکی بیابند. افزایش نرخ بهره، تقاضا برای طلا را کاهش می‌دهد.

هوآوی لی تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچر با اشاره به نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو گفت، در صورتی‌که این نشست نتیجه‌ای غیرمنتظره داشته باشد، می‌توان بار دیگر انتظار یک کاهش شدید در قیمت طلا را داشت.

به گزارش رویترز، حتی حذف عبارت «صبورانه» در ارتباط با افزایش نرخ بهره می‌تواند قیمت‌ها را تا 1125 دلار کاهش دهد.

احساس سرمایه‌گذاران در مورد روند حرکتی قیمت طلا کاهشی است. ذخایر گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا، 0.28 تن کاهش یافت و به 750.67 تن در روز جمعه رسید که کمترین میزان از اواخر ژانویه به شمار می‌رود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: