کد خبر: ۱۳۹۵۷۱
۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
0
وزارت نیرو در سال 94 توسعه انرژی های تجدیدپذیر با رویکرد نیروگاه های بادی را به عنوان سیاست کاری خود دنبال می کند و فعالیتها در ارتباط با انرژی باد امسال گسترش خواهد یافت و هریک از استان‌ها وارد مرحله طراحی نیروگاه خواهند شد.
پول‌نیوز - مدیر دفتر باد و امواج سازمان انرژی های نو ایران (سانا) گفت: وزارت نیرو در سال 1394 توسعه انرژی های تجدیدپذیر با رویکرد نیروگاه های بادی را به عنوان سیاست کاری خود دنبال می کند و فعالیتهای این سازمان در ارتباط با انرژی باد امسال گسترش خواهد یافت .

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، محمد ساتکین اظهار داشت: برپایه سیاست های جدید اتخاذشده، هر یک از استانهای کشور وارد مرحله طراحی نیروگاه ( میکروسایتینگ) خواهند شد .

وی افزود: تاکنون عمده فعالیت ها مربوط به مراحل ماکرو و مزو بوده ،اما چنانچه امکان پذیر شود، زمینه احداث نیروگاه بادی برای متقاضیان بیشتری فراهم خواهد شد و به این ترتیب علاقه مندان بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول ،سال 94 برنامه ریزی برای انجام میکروسایتینگ در برخی نقاط کشور صورت گرفته و عملیات جمع آوری اطلاعات باد با هدف میکروسایتینگ در استان های سمنان و خراسان جنوبی به طور خاص انجام می شود.

ساتکین اضافه کرد : ایستگاه های بادسنجی موجود در کشور تعمیر و نگهداری می شود و در صورت لزوم تعداد ایستگاههای بادخیزتر افزایش خواهد یافت .

مدیر دفتر باد و امواج سازمان انرژی های نو ایران گفت: طی سال 94 در 15 منطقه ایستگاه های بادسنجی نصب می شود و اکنون 25 ایستگاه بادسنجی در کشور فعال است که قرار است امسال 15 ایستگاه به این آمار افزوده شود .

وی یادآور شد: نصب و راه اندازی ایستگاه بادسنجی با هدف جمع آوری اطلاعات به منظور تدقیق اطلس باد کشور صورت می گیرد .

ساتکین تصریح کرد: غیر از 40 ایستگاه مزبور ٬ تعداد 11 ایستگاه بادسنجی نیز برای استان سمنان خریداری و برداشت اطلاعات خواهد شد .

وی افزود : براساس طراحی ایستگاههای بادسنجی ،انتخاب نوع توربین٬ میزان تولید نیروگاه٬ فاصله چیدمان توربین ها و دیگر اجزای کار انجام می شود که به یک نیروگاه 100 درصد آماده منجر می شود.

این مقام مسئول ،انجام میکروسایتینگ در استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند در سال 94 را اطلاع رسانی کرد و گفت: کارهای مقدماتی آن در حال انجام است و در این استان، این فرآیند انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم برای اجرای میکروسایتینگ برای استان های قزوین٬ آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد .

ساتکین گفت :نخستین گام میکروسایتینگ خرید ایستگاه های بادسنجی ، تجهیزات و همچنین برداشت اطلاعات به مدت دو سال است و قیمت هر ایستگاه بادسنجی حدود یکصد میلیون تومان است که باید این ایستگاه ها به صورت مداوم اطلاعات منطقه را جمع آوری کنند.

وی اظهار داشت: سرمایه گذار باید هزینه مشاور برای پردازش اطلاعات٬ خرید نرم افزار تخصصی و طراحی نیروگاه را بپردازد که دفتر باد و امواج سانا با هدف توسعه سرمایه گذاری در این بخش ،کار خود را انجام می دهد.

ساتکین تاکید کرد: میزان قابلیت انرژی باد کشور حدود 30 هزار مگاوات برآورد شده و براساس نرخ خرید برق در سال 93، ظرفیت اقتصادی انرژی باد در کشور بین 12 تا 15 هزار مگاوات پیش بینی می شود.

حمید چیت چیان وزیر نیرو پیش از این گفته بود ، جمهوری اسلامی ایران به دانش فنی طراحی و ساخت توربین های 2.5 مگاواتی برای نیروگاه های برق بادی دست یافته و اکنون اولین مزرعه برق بادی کشور با نصب هفت واحد توربین راه اندازی شده که قرار است در این مزرعه در مجموع 40 توربین 2.5 مگاواتی نصب و راه اندازی شود.

وزیر نیرو امضای قرار داد ساخت نیروگاه های برق بادی توسط بخش خصوصی با ظرفیت حدود 944 مگاوات را اطلاع رسانی کرده بود و یادآور شد: احداث این نیروگاه های برق بادی در مراحل مختلف پیشرفت اجرایی قرار دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: