کد خبر: ۱۴۰۰۹۵
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
۲
جی تی آر موردنظر ما یک جراحی سخت را پیش رو دارد. در گاراژ تمامی قطعات بدنه جدا می شوند و رنگ مادر از خودرو طی مراحل مختلف حذف می شود. تمامی این اقدامات برای تغییر رنگ جی تی آر به خاکستری فلزی متالیک است. رنگی که در پایان کار شما را به یاد رنگ سرد بدنه اسلحه خواهد انداخت.
پول‌نیوز، مازیار دانیالی - بسیاری از کارشناسان دنیای خودرو، جی تی آر یا همان گودزیلای کوچک را محبوب ترین محصول نیسان و همچنین جذاب ترین خودروی 6 سیلندر جهان می دانند. خودرویی جمع و جور با تاریخچه ای مروبط به دهه 70 میلادی که در نوع خود انقلابی در دنیای سوپراسپرت ها محسوب می شود. در اوایل دهه 70  نیسان اقدام به تولید یک خودروی اسپرت متفاوت با نام اسکای لاین جی تی آر کرد. شهرت و استقابل بالای مخاطبان دنیای قدرت و سرعت از این محصول به اندازه ای بود که این مدل افسانه ای تا به امروز میلیون ها طرفدار برای خود دارد.

چهره تهاجمی، روحیه برتری جویی و در مجموع بستر مناسب جی تی آر موجب آن شده تا تیونرهای مطرح جهان علاقه خاصی به توسعه پروژه های مرتبط با گودزیلا داشته باشند. امروز هم با یک جی تی آر سرو کار داریم که هنر تیونینگ، جلوه ای خاص به ظاهر آن بخشیده است.

همه چیز از جی تی آر استاندارد به رنگ مشکی متالیک آغاز می شود. همین قدم اول نیز در نوع خود گامی بزرگ محسوب می شود! تصور کنید یک گودزیلای مشکی را در مالکیت خود دارید آیا تصور جدا سازی تمامی قطعات بدنه، حذف رنگ و انتقال آن به اتاق رنگ برای ظاهری جدید حتی از دورترین نقاط  ذهن شما عبور خواهد کرد؟!
 

به هرترتیب حضور در دنیای تیونیگ و کسب بالاترین لذت از این ماجراجویی نیاز به شجاعت و بینش خاص خود دارد. البته مسائل مالی را نیز نباید فراموش کنیم چون از هر چیز دیگر مهم تر می نماید!

 جی تی آر موردنظر ما یک جراحی سخت را پیش رو دارد. در گاراژ تمامی قطعات بدنه جدا می شوند و رنگ مادر از خودرو طی مراحل مختلف حذف می شود.  تمامی این اقدامات برای تغییر رنگ جی تی آر به خاکستری فلزی متالیک است. رنگی که در پایان کار شما را به یاد رنگ سرد بدنه اسلحه خواهد انداخت.
پس از حذف رنگ، خودرو آماده انتقال به اتاق رنگ می شود. البته همزمان کیت بدنه ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده نیز آماده رنگ می شود. قرار است یک جی تی آر با کیت بدنه عضلانی داشته باشیم تا ظاهر خودرو در مقایسه با حال استاندارد کاملا بزرگتر به نظر برسد. خودرو چند مرحله رنگ می شود تا ترکیب موردنظر در بدنه بدست آید. در ادامه فندرهای هم رنگ با بدنه نیز روی جی تی آر نصب می شوند.
 
ظاهر فندرها و حجیم بودن آنها در اوج هماهنگی با رینگ های پنج پر فورجیاتو و لاستیک های پیرلی قرار دارد. فضایی که توسط این عناصر روی فندرهای خودرو ایجاد شده؛ حقیقتا بسیار چشم نواز است. ابعاد انتخابی فورجیاتو برای چرخ جلو ( 285/30/22) و برای چرخ های عقب (315/25/22) است.
ارتفاع خودرو از زمین از سویی جز طراحی و زیبایی های جی تی آر مورد بحث ما محسوب می شود اما از طرف دیگر امکان رانندگی با این خودرو در جاده های غیرمطمئن را محدود کرده است. بامپر جلو با تکیه بر حالت استاندارد و تعییرات خاص از سوی مجری طرح بسیار زیباتر شده اما همچنان به سطح زمین بسیار نزدیک است. در قسمت عقب خودرو نیز دیفیوزر با اگزوزها هماهنگی بی نظیری دارد هر چند در فضای میانی آنها محدود شده است.
نوبت به فضای داخلی جی تی آر می رسد. اینجا در حالت استاندارد همه چیز از جنس چرم و به رنگ مشکی بوده اما برای هماهنگی با کل پروژه، این قسمت نیز تغییراتی اساسی را طلب می کند. پیگیری تصاویر در این مرحله از هر توضیحی جذاب تر به نظر می رسد.
در این پروژه تغییرات موتوری مورد نظر نبوده البته نیاز چندانی هم احساس نمی شود زیرا جی تی آر آنقدر قدرتمند است که بدون تیونینگ موتور نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. موتور استاندارد جی تی آر 545 اسب بخار خروجی دارد که با گشتاور 463 پوندفوتی برای یک مجموعه 6 سیلندر 3.8 لیتری کاملا استثنایی به نظر می رسد. البته در مدل های نیسمو جی تی آر قدرت موتور تا 600 اسب بخار و گشتاور تا 481 پوندفوت افزایش می یابد. در برخی مدل های خاص نیز دستیابی به نیرویی بیشتر از 700 اسب بخار کار دشواری نبوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
سمیه
Iran, Islamic Republic of
09:59 - 1394/01/18
عالی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
10:47 - 1394/01/18
شبیه پراید خودمونه
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: