April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۹۰۳
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
0
بانک جهانی همچنین پیش بینی کرده که مجموع رشد اقتصادی کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا طی دو سال آینده روندی ثابت و بدون افزایش را تجربه خواهد کرد.
پول‌نیوز - بانک جهانی اعلام کرد که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دلیل کاهش بهای نفت در سال جاری در حدود 215 میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری ورلد بولتن، در گزارش اخیر بانک جهانی که روز چهارشنبه هفته گذشته (26فروردین/15آوریل) منتشر شد، آمده است که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان، کویت، قطر، امارات، بحرین و عمان) به دلیل کاهش بهای نفت در سال جاری میلای (2015) در حدود 215 میلیارد دلار خسارت خواهند دید.

این گزارش افزود: رقم 215 میلیارد دلار معادل 14 درصد تولید ناخالص ملی مجموعه این کشورها است.

بانک جهانی همچنین پیش بینی کرده که مجموع رشد اقتصادی کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا طی دو سال آینده روندی ثابت و بدون افزایش را تجربه خواهد کرد.

این بانک اعلام کرد: انتظار می رود که رشد تولید ناخالص داخلی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در حدود 3 و 1 دهم درصد الی 3 و 3 دهم درصد برای باقیمانده سال 2015 و سال 2016 باشد.

بر اساس این گزارش، طولانی شدن درگیری ها و بی ثباتی سیاسی در چندین کشور در منطقه خاورمیانه و آفریقا، پایین بودن قیمت های نفت و روند کند اصلاح اقتصادی از مهم ترین عوامل کاهش رشد اقتصادی در کشورهای منطقه خواهد بود.

حافظ غانم معاون رییس بانک جهانی در حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا در این زمینه می گوید: یک سوم کشورهای منطقه از جمله مصر و مغرب در سال 2015 شاهد رشدی در حدود 4 درصد خواهند بود و کشورهایی نظیر عراق و لیبی که با درگیری دست به گریبان هستند انقباض اقتصادی را در سال 2015 تجربه خواهند کرد.

بانک جهانی در گزارش مذکور توصیه کرده که اشتغالزایی در بخش خصوصی و بازکردن بازارها به روی رقبای بین المللی در بسیاری از کشورهای این منطقه می تواند تاثیر چشمگیری در چشم انداز اقتصادی آن ها داشته باشد.

سیر نزولی بهای نفت از تابستان 2014میلادی آغاز شده و به کمترین سطح خود در سال های اخیر کاهش یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: