April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۱۸۵
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
0
ثبت سفارش بیش از نیمی از تعرفه‌ها به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و به این ترتیب متقاضی با مسئولیت خودش اقدام به ثبت سفارش واردات کالاهای مورد نظر خواهد کرد.
ثبت سفارش خودکار 308 ردیف تعرفه دیگرپول‌نیوز - مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت از اضافه شدن 308 ردیف تعرفه به فهرست تعرفه‌های ثبت سفارش الکترونیکی خبر داد.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، سیدعباس حسینی با اعلام این خبر گفت: ثبت سفارش بیش از نیمی از تعرفه‌ها به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و به این ترتیب متقاضی با مسئولیت خودش اقدام به ثبت سفارش واردات کالاهای مورد نظر خواهد کرد.

وی در ادامه یادآور شد: الکترونیکی شدن ثبت سفارش حواشی این کار و احتمال خطا را بسیار کاهش داده است ضمن اینکه متقاضیان باید بدانند مسئولیت هرگونه مشکلی که در صورت تخطی از مقررات و ضوابط ثبت سفارش به وجود آید، برعهده خود ایشان است.

حسینی در تشریح ثبت سفارش الکترونیکی گفت: متقاضیان بدون مراجعه حضوری کارمزد ثبت سفارش خود پرداخت می‌کنند و پرونده آنها به صورت خودکار به شعب بانک عامل و گمرک‌های اجرائی کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات با بیان اینکه خوشبختانه بازرگانان و تجار از الکترونیکی شدن ثبت سفارش استقبال خوبی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: روند الکترونیکی کردن باقی تعرفه‌ها هم در دست بررسی است و همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: ما در حال مذاکره با دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی هستیم تا الکترونیکی شدن ثبت سفارش در مورد باقی ردیف‌های تعرفه‌ای اجرایی شود.

حسینی در پایان افزود: 308 تعرفه جدید برای ثبت الکترونیکی با ابلاغ به مراکز ثبت سفارش در سرتاسر کشور لازم الاجرا است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت فهرست کلیه ردیف‌های تعرفه‌ای مشمول ثبت سفارش الکترونیکی در سامانه ثبتارش وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: