April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۵۱۰
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
0
دو سارقی که با پرسه زنی در خیابان‌های شمال غرب پایتخت، اقدام به ده‌ها فقره زورگیری، خفت کنی، کیف قاپی و سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
پول‌نیوز- ساعت 4 بعد از ظهر روز سی‌ام فروردین ماه امسال، مأموران کلانتری 133 شهرزیبا درحین گشت‌زنی در محدوده بلوار تعاون به دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت پالس سفید – مشکی مشکوک شدند.

سرنشینان موتورسیکلت به محض دستور ایست مأموران، اقدام به فرار از محل کردند که در تعقیب و گریز، راننده موتور به علت عدم توانایی در کنترل موتورسیکلت با جدول کناره خیابان برخورد کرد و نهایتاً هر دو نفر توسط مأموران دستگیر شدند؛ در بازرسی از این دو جوان، دو قبضه چاقو و همچنین چندین گوشی تلفن همراه کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دو متهم به نام‌های «سعید . ح» (23 ساله) و «علی . م» (22 ساله) بلافاصله پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی، به عنوان دو سارق زورگیر موتورسوار که در طول روز اقدام به ارتکاب سرقت‌های متعدد کرده و پرونده سرقت‌های آنها در حال رسیدگی در پایگاه دوم آگاهی بود، مورد شناسایی قرار گرفتند؛ بنا بر اظهارات مالباختگان، دو سرنشین جوان یک دستگاه موتورسیکلت (یک نفر قد بلند و دیگری قد کوتاه) در حالی اقدام به زورگیری وجوه نقد و گوشی تلفن همراه از آنها کرده بودند که یکی از آنها (متهم قد بلند) بینی خود را احتمالاً به خاطر انجام عمل زیبایی، چسب زده بود.

با بررسی گوشی‌های تلفن همراه بدست آمده از متهمان مشخص شد که تمامی آنها دارای سابقه سرقت هستند که با شناسایی صاحبان گوشی و دعوت از آنها جهت حضور در پایگاه دوم آگاهی، هر دو متهم مورد شناسایی قرار گرفتند؛ به ویژه متهم قد بلند پرونده که در عمده سرقت‌ها به عنوان ترک نشین و سارق اصلی مورد شناسایی قرار گرفت.

یکی از مالباختگان پس از شناسایی متهمان، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 3:15 بعد از ظهر روز سی‌ام فروردین،(چند دقیقه قبل از دستگیری متهمین) در منطقه باغ فیض، متهمان با چاقو به سمت من حمله‌ور شده و گوشی تلفن همراه من را سرقت کردند؛ خانم جوانی نیز پس از شناسایی هر دو متهم عنوان کرد که توسط آنها و با تهدید چاقو، در روز بیست و هفتم فروردین، مورد زورگیری گوشی تلفن همراه خود قرار گرفته است.

با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده و شناسایی «سعید» و «علی» توسط ده‌ها مالباخته‌ای که پرونده سرقت‌های آنها در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است، متهمان صراحتاً به ده‌ها فقره زورگیری، به ویژه زورگیری گوشی‌های تلفن همراه، «کیف قاپی» و «خفت کنی» در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق بلوار فردوس، سعادت آباد، خیابان سرو، شهرزیبا، بلوار تعاون، بلوار الهام و ... اعتراف و عنوان کردند که در طول یک روز اقدام به چندین فقره سرقت زنجیره‌ای کرده و پس از سرقت‌ها، گوشی‌های تلفن همراه را در خیابان جمهوری می‌فروختند.

متهمان در خصوص قیمت فروش گوشی‌های تلفن همراه عنوان کردند: گوشی‌های تلفن همراه بالای یک میلیون تومان را به قیمت هر گوشی 200 هزار تومان و گوشی‌های ارزان تر را به قیمت 50 هزار تومان می‌فروختیم.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به ده‌ها فقره سرقت و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر دو متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار دارند؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد، توسط دو سارق با مشخصات اعلامی مورد سرقت و زورگیری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: