April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۵۷۸
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیمه 700 کارگر ساختمانی تا پایان سال خبر داد.
700 هزار کارگر ساختمانی در صف بیمه پول‌نیوز- علی ربیعی اظهار کرد: توزیع پروتئین چهارمین بسته امنیت غذایی به پایان رسیده و در صورت جذب منابع هدفمندی توزیع دیگر اقلام آن را آغاز خواهیم کرد.

او در حاشیه رونمایی 234 عنوان استاندارد آموزش شغل و شایستگی گفت: طی سال گذشته 300 هزار نفر تنها از طریق ادارات کاریابی به کارگاه‌هایی که اعلام نیاز کرده بودند معرفی شدند.

وی گفت: بخش اعظمی از این افراد کسانی بودند که اساسا مهارت شغلی نداشتند و ما با مطالعاتی که صورت دادیم پی بردیم که تنها رشته تحصیلی چهار درصد فارغ‌التحصیلان کشور متناسب با نیازهای بازار کار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که باید در بحث مهارت‌آموزی در سازمان فنی و حرفه‌ای تجدیدنظر کنیم.

ربیعی گفت: گرایش بسیاری از نیروهای کار ایرانی تحصیلکرده به کار تغییر کرده و از سوی دیگر مشاغل نوینی به ویژه در حوزه فناوری‌های نوین، مشاغل سبز و فناوری اطلاعات به وجود آمده است.

وی پیش‌بینی کرد: در صورت جهت‌گیری مناسب در حوزه فناوری اطلاعات دست کم سالی 30 هزار شغل به وجود آید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای باید نقش اساسی را در بنگاه‌های خرد و کوچک ایفا کند و در استراتژی‌ها برای گسترش اشتغال که مورد تاکید رییس جمهوری است، مهارت‌افزایی را به عنوان یک الزام دنبال کند.

وی در عین حال از ارائه‌ی آموزش‌های مجازی فنی و حرفه‌ای از طریق شرکت‌های رایتل خبر داد و گفت: کار ارائه آموزش‌های سیار در نقاط حاشیه‌نشین و همچنین جواز کارگاه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

ربیعی در ادامه درباره توزیع چهارمین بسته امنیت غذایی گفت: کار توزیع بخش پروتئین بسته به پایان رسیده و برای بخش دیگر آن منتظر جذب منابع هدفمندی هستیم. در صورت اختصاص آن را توزیع خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امسال دولت با توجه به کاهش قیمت نفت در سال گذشته با کسری مواجه است که امیدواریم با برنامه‌ریزی شایسته در جهت حمایت غذایی و مبارزه با فقر کار توزیع این بسته با موفقیت انجام شود.

وی در پایان از بیمه 700 هزار کارگر ساختمانی تا پایان سال خبر داد و گفت: امسال در نظر داریم بیمه کارگران ساختمانی را به اتمام برسانیم. بیشترین صدمات ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است و سعی ما براین است که تا پایان سال 700 هزار نفر را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: