کد خبر: ۱۴۱۷۲۶
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
0
دیدار مدیران بانک قرض الحسنه مهر با مراجع تقلیدپول‌نیوز- جناب آقای دولتی، مدیر عامل محترم بانک قرض الحسنه مهر ایران با حضور در استان قم، ضمن دیدار با حضرت آیه اله نوری همدانی ( دامت برکاته)، حجه الاسلام والمسلمین سعیدی(دامت افاضاته) تولیت محترم آستانه مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه موقت قم، حجه الاسلام و المسلمین صالحی منش استاندار محترم قم، حضرت آیت اله حسینی بوشهری(دامت برکاته)  عضو  محترم مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه های عملیه سراسر کشور، حجه الاسلام و المسلمین نواب ریاست محترم هیات امنای شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور و حجه السلام و المسلمین حسینی نژاد جانشین تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با ایشان به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در ابتدای این دیدارها که آقایان پدرام ریاست محترم هیات مدیره، توکلی مدیرمحترم امور شعب استان ها، حیدری ریاست محترم اداره روابط عمومی و بازاریابی و سزاوار مدیر محترم اداره امور شعب استان نیز حضور داشتند. جناب آقای دولتی مدیریت محترم عامل بانک ضمن ارائه گزارشی از فلسفه شکل گیری، ساختار تشکیلاتی و نیز خط مشی و چارچوب فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران ، این بانک را نخستین بانک تخصصی کشور در حوزه قرض الحسنه عنوان نموده و با اشاره به طیف وسیع و متنوع تسهیلات ارائه شده از سوی بانک همچون تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، درمان، تعمیر مسکن، تامین ودیعه مسکن و رفع احتیاجات ضروری ، از زندانیان آزاد شده  به عنوان بخشی از گستره ی روبه افزایش مشتریان بانک نام برده که تسهیلات خود اشتغالی اعطایی از سوی این بانک توانسته نرخ بازگشت به زندان ایشان را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

ایشان اقتصاد مقاومتی و بانکداری سبز را دو اولویت اصلی فعالیت های بانک برشمرده و خاطرنشان کردند؛ بانک قرض الحسنه مهر ایران در پی آنست تا در کنار توانمندسازی داخلی خود از طریق هم افزایی تمامی امکانات و نیروها  و همچنین به فعلیت رساندن ظرفیت های بالقوه، زمینه ورود به بازارهای جهانی و جذب بخشی از منابع پولی بین المللی به منظور بکارگیری در  راستای رفع نیاز های داخلی را برای خود مهیا نماید.

حضرت آیت اله العظمی نوری همدانی(دامت توفیقاته)  نیز در دیدار مدیران و مسئولین بانک، مقوله ربا را مورد اشاره قرارداده و با بسیار سنگین دانستن این گناه خاطر نشان کردند؛ بر طبق ایات قرآن، ربا جنگ با خدا معرفی شده چراکه به واقع ربا پدیده ویرانگر و خانمان سوزی است و پروردگار متعال در جاجای قرآن، بارها مومنین را نسبت به آن نهی نموده است.

ایشان مجموعه بانک قرض الحسنه ایران را به جهت ادای سنت نیکو قرض الحسنه، اهل معروف برشمرده و برای بانک در ادامه راه حسنه خود آرزوی توفیق نمودند.

در دیدار مدیران و مسئولین بانک با حضرت آیت اله حسینی بوشهری(حفظه الله)  عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، معظم له با توصیه مدیران به سرلوحه قراردادن مقوله اقتصاد مقاوتی در کلیه برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان خود ، ضرورت معرفی بیش از پیش نظام بانکداری اسلامی ایران در مجامع و عرصه های بین المللی را مورد تاکید قرارداده و با شاره به نامگذاری سال 94 بنام دولت و ملت، همدلی و هم زبانی از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) خواستار ارتباط نزدیک تر و دلسوزانه تر نظام بانکی با آحاد جامعه شدند.

ایشان بانک قرض الحسنه مهر ایران را به سبب عملکرد شایسته و اخلاق محور، در جذب اعتماد عمومی موفق دانسته و برای یکایک همکاران دعای خیر و طلب اجر و توفیق نمودند.

در دیدار مدیران و مسئولین بانک با دست اندرکاران شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور، حضرت حجه الاسلام والمسلمین نواب ( دامت برکاته) ، ریاست محترم هیات امنای شورا با تقدیر از خدمات ارزنده و تلاش های صادقانه همکاران بانک قرض الحسنه مهر ایران خصوصاً در حمایت از طلاب و روحانیون کم بضاعت، سطح شناخت عمومی از بانک و فعالیت های سازنده آن را در خور نام و جایگاه بانک ندانسته و خواستار اتخاذ راهکارهایی در خصوص معرفی هرچه بیشتر و مطلوبتر بانک به آحاد جامعه شدند.

حضرت آیت اله سعیدی(دامت افاضاته) امام جمعه موقت قم و تولیت محترم آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در دیدار مدیران بانک، ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب، سال 94 را سال فاطمی خطاب نموده و با اشاره به موضوع مهم فدک در دوران حیات ائمه اطهار علیهم السلام،فعالیت اقتصادی مفید، پاک و سازنده را مورد رضای خدا و اهل بیت(علیهم السلام) عنوان نموده و با تقدیر از خط مشی حرکتی بانک قرض الحسنه مهر ایران، عملکرد بانک را به سبب اشاعه فرهنگ قرض الحسنه و تسری این آموزه حسنه شرع مبین به شریان های اقتصادی جامعه ارزشمند بر شمردند.

حضرت حجه الاسلام و المسلمین صالحی منش(دامت توفیقاته) استاندارد محترم قم نیز در دیدار مدیرعامل و مسئولین بانک قرض الحسنه مهر ایران، خاطرنشان کردند: هیچ آیه ای در قرآن کریم به تندی آیه ربا نیست زیرا هر که به این سمت و سو گرایش یابد یقینا سرانجامش نابودی و فنا خواهد بود. ایشان نقش بانک قرض الحسنه مهر ایران را در تجلی بانکداری ناب اسلامی ارزنده توصیف و افزودند؛ بی تردید هرچه خدمات بانک به اقشار ضعیف و محروم جامعه گسترش یابد، خداوند برکات بیشتری را در فعالیت آن قرار خواهد داد.   
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: