کد خبر: ۱۴۲۴۰۱
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
۳
باراکوداها شکارچیان ترسناکی برای سایر ماهیان هستند. بدن آن‌ها کشیده و شبیه اردک ماهی است. آرواره تحتانی جلو آمده‌است. دندان‌های تیز محکم و ترسناک در آرواره‌ها وجود دارد.

پول نیوز؛ مازیار دانیالی- باردیگر نوبت به ماهی خطرناک صنعت خودروسازی آمریکا رسیده است. نام باراکودا بیش از آنکه ذهن مخاطب را متوجه مفهوم اصلی آن کند، یادآور محصولی استثنایی از پلیموت است که در سال های 1964 تا 1974 تولید شد.

هر چند همزمانی عرضه این خودرو با محصولات پرفروشی چون فورد ماستنگ سبب شد تا پدیده پلیموت با توجه به تبلیغات کمتر و فعالیت محدود کمپانی کرایسلر(کمپانی مادر پلیموت) تحت الشعاع ماستنگ قرار بگیرد اما حرفه ای های دنیای خودرو به خوبی می دانند کلاس طراحی کودا چیزی فراتر از تمام عضلانی هایی است که تا به امروز تولید شده اند.

اگر باراکودا در سایه فروش خیره کننده ماستنگ قرار نمی گرفت شاید امروز به جای واژه "پونی کار" از "فیش کار" برای معرفی رده خاصی از خودروهای افسانه ای آمریکا استفاده می شد، اما به هرترتیب آنچه طی تاریخ خودرو آمریکا جریان داشته چیزی از ارزش های پلیموت کودا به عنوان یک عضلانی زیبا و فوق جذاب کم نکرده است.

امروز با یکی از بهترین تیونیگ های باراکودا در تمام دوران سرو کار خواهیم داشت. خودرویی که توسط یک گاراژ شخصی فوق حرفه ای از تکه ای آهن به روزهای اقتدار خود بازگشته است. در ادامه این مطلب تصاویری از مراحل کامل بهسازی یک کودای مدل 1972 خواهیم داشت. توصیه می کنیم در تصاویر به شباهت شکل گیری باراکوا و علت انتخاب نام یکی ماهی برای این خودرو توجه داشته باشید. باراکوداها شکارچیان ترسناکی برای سایر ماهیان هستند. بدن آن‌ها کشیده و شبیه اردک ماهی است. آرواره تحتانی جلو آمده‌است. دندان‌های تیز محکم و ترسناک در آرواره‌ها وجود دارد. پروژه بهسازی شکارچی خطرناک ما "هل فیش" یا "ماهی جهنمی" نام دارد.
مشخصات و تغییرات نمای خارجی خودرو نیاز به توضیحی خاص ندارد و همه چیز در تصاویر به خوبی قابل مشاهده است.
فضای داخلی خودرو همانند تمام محصولات دهه 70 آمریکا بسیار برگ و راحت به نظر می رسد اما اوج هنرمندی تیونر را باید در بازطراحی کنسول جلوی این کودا مشاهده کرد. استفاده از آمپرهای مجزا که مقداری برآمده نیز هستند حقیقتا زیبایی خیزه کننده ای دارد. انتخاب رنگ قرمز برای نور پس زمینه در تضاد با رنگ تیره خودرو و در هماهنگی با رنگ رینگ ها و برخی خطوط روی بدنه بی نهایت هوشمندانه به نظر می رسد. حقیقتا از مشاهده تصویر آمپرهای نشانگر این کودای استثنایی سیر نمی شویم.
و اما جذاب ترین بخش ماجرا؛ ماهی جهنمی در جان خود یک قلب تپنده 1020 اسب بخاری هِمی دارد که این موتور مجهز به 2 توربوشارژ  67mmشده است. استفاده از جعبه دنده مگنوم تی 56 برای این مجموعه مناسب به نظر می رسد. گفتنی است تمام بخش شاسی نوسازی شده تا تحمل توان این موتور مهارنشدنی را داشته باشد. وظیفه متوقف ساختن این ماهی جهنمی بر عهده سیستم ترمز 13 اینچی 6 پیستونه از ویل وود است که بارها امتحان خود را در کنترل عضلانی ها به خوبی پشت سر نهاده است.
 و در نهایت "ماهی جهنمی" آماده قدرتنمایی می شود:
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
احسان
Iran, Islamic Republic of
09:42 - 1394/02/19
یعنی توان این گاراژهای بازسازی از کل صنعت خودرو برخی کشورها بیشتر است. خخخخخخخ
احسان
Iran, Islamic Republic of
09:44 - 1394/02/19
یعنی توان این گاراژهای بازسازی از کل صنعت خودرو برخی کشورها بیشتر است. خخخخخخخ
مهدی
Iran, Islamic Republic of
21:41 - 1395/06/25
به این میگن ماهی تیز و تند روی باراکودا!
شاسی کشی این ماشین منو حیرت زده کرده کف اتاق رو کلا برداشتن و شاسی ساختن واسش!
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: