April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۴۳۳
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
0
با چشم انداز روشن توافق هسته ای ایران و آماده شدن این کشور برای ورود به بازار جهانی، خطر کاهش قیمت، بازار برخی کالاها از جمله پسته را تهدید می کند.
پول‌نیوز - پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: با چشم انداز روشن توافق هسته ای ایران و آماده شدن این کشور برای ورود به بازار جهانی، خطر کاهش قیمت، بازار برخی کالاها از جمله پسته را تهدید می کند.

بلومبرگ نوشت: علاوه بر بازار نفت، صنعت دیگری نیز وجود دارد که می تواند با امضا شدن توافق هسته ای میان ایران و غرب، حتی خیلی بیشتر از بازار نفت دچار اختلال شود و آن صنعت پسته است.

ایران در این بازار تواناتر است و در حالی که این کشور در بازار جهانی نفت، به عنوان هفتمین تولید کننده بزرگ در جهان شناخته می شود، در بازار پسته با آمریکا رقابت می کند.

ایران، همانگونه که به دلیل تحریم ها در فروش نفت دچار مشکل شد، از فروش پسته به آمریکا و اروپا نیز بازمانده است.

چنانچه گفت و گوها میان واشنگتن و تهران به حل مناقشه هسته ای این کشور که به مدت چند دهه لاینحل مانده است، منجر شود؛ بازرگانان کاهش قیمت جهانی پسته را نیز پیش بینی می کنند.

هاکان باهسسی، مسوول ارشد اجرایی شرکت هاکان آگرو در دوبی که در زمینه خرید و فروش آجیل و خشکبار فعالیت می کند، گفت: هر افزایش جدیدی در عرضه پسته، بر قیمت تاثیرگذار است.

اما، برای علاقه مندان به خشکبار و آجیل، افزایش عرضه این محصولات و کاهش قیمت، خبر خوبی است. قیمت این محصولات در 5 سال گذشته به دلیل کاهش عرضه ، 40 درصدد افزایش پیدا کرده است.
برچسب ها: بلومبرگ ، پسته ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: