کد خبر: ۱۴۳۰۳۱
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
0
شرکت آرامکوی عربستان طی گزارشی تأکید کرد بخش اعظمی از سرمایه های خود را به بخش نفتی تزریق خواهد کرد تا طی سال های آینده نیز هم چنان بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان باقی بماند.
عربستان به دنبال سلطه بر بازارنفت استپول‌نیوز - به نقل از رویترز، شرکت آرامکوی عربستان در گزارش سالانه خود نسبت به سال 2014 اعلام کرد است که بخش اعظمی از هزینه های خود را صرف سرمایه گذاری بر بخش نفتی خود خواهد کرد تا همچنان طی دهه های آینده جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین صادر کننده نفت در جهان حفظ کند.
این شرکت دولتی همچنین اعلام کرده است که در کوتاه مدت با هدف تأمین تقاضای داخلی این کشور،‌با هدایت بخشی از سرمایه گذاری خود، تولید گاز طبیعی در عربستان را نیز افزایش خواهد داد.
بر اساس این گزارش،‌ تقاضای نفت خام در جهان از 93 میلیون بشکه روزانه کنونی، در سال 2040 به 111 میلیون بشکه روزانه افزایش خواهد یافت.
این شرکت به تازگی یکی از سرمایه گذاری های خود را که تولید نفت آن را به 12 میلیون بشکه روزانه افزایش می دهد را به پایان رسانده است.
این شرکت اعلام کرده است که بر اساس برنامه های موجود برای توسعه میدان نفتی شیبه عربستان تولید نفت این میدان تا سال 2016 به یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
این گزارش می افزاید که تولید نفت این شرکت در سال 2014 به طور متوسط 9.5 میلیون بشکه روزانه بوده است که 62 درصد از صادرات آن به کشورهای آسیایی اختصاص داده شده است.
این شرکت تأکید کرده است که ذخایر نفت و گاز عربستان به بالاترین میزان خود در تاریخ این کشور رسیده است و بر اساس اعلام این گزارش این کشور در حال حاضر 261.1 میلیون بشکه نفت و 294 هزار میلیارد فوت مکعب گاز در مخازن خود ذخیره کرده است.
شرکت آرامکو اعلام کرده است که میدان گازی وسیط عربستان در سال جاری به شبکه این کشور متصل خواهد شد و میدان گازی مدین نیز در پایان سال آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.
بنا به اعلام این شرکت دولتی عربستانی تأسیسات گازی میدان الفحیلی این کشور نیز در سال 2019 به بهره برداری خواهد رسید.
تکمیل تأسیسات این سه میدان و بهره برداری از آنها، ظرفیت تولید گاز عربستان را 5 میلیون فوت مکعب روزانه افزایش خواهد داد.

منبع :خبرگزاری اقتصادی ایران

برچسب ها: عربستان ، نفت ، صادرات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: