کد خبر: ۱۴۳۰۸۰
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
0
دولت در راستای توسعه به‌کارگیری فناوری‌های نوین، امسال 30 درصد قیمت فن آوری های نوین کشاورزی را به عنوان مشوق به کشاورزان پرداخت می کند که گام مهمی برای تحقق وعده‌های انتخاباتی در حوزه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است.
پول‌نیوز - رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: دولت در راستای توسعه بکارگیری فن آوری های نوین، امسال 30 درصد قیمت فن آوری های نوین کشاورزی را به عنوان مشوق به کشاورزان پرداخت می کند.

کامبیز عباسی عصر دیروز در آیین گشایش هفتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، آبیاری، دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و صنایع تبدیلی آذربایجان غربی افزود: این اقدام، گام مهمی برای تحقق وعده های دولت تدبیر و امید در حوزه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است و این مرکز نیز عملیات شناسایی و معرفی فن آوری های نوین را در بخشی از تولید محصولات کشاورزی آغاز کرده است.

وی اظهارداشت: این مرکز به منظور توسعه کشت نشایی محصولات زراعی که با هدف کاهش مصرف آب توسط این وزارتخانه دنبال می شود، فن آوری های نوین کشت نشایی چغندر قند، ذرت دانه ای ، کلزا و پنبه را شناسایی کرده و قرار است امسال در 10 استان اردبیل، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، فارس، البرز، گلستان و کرمان به کارگرفته شود.

عباسی با بیان این که اعتبارات استان ها برای بکارگیری فن آوری های نوین کشت نشایی چهار محصول مورد نظر تامین شده است، تصریح کرد:30 درصد قیمت فن آوری های نوین به صورت مشوق یا کمک بلاعوض توسط دولت، 20 درصد قیمت کالا، آورده کشاورزان و مابقی از طریق تسهیلات بانکی تامین می شود.

وی با اشاره به پرداخت مشوق 30 درصدی قیمت فن آوری های نوین برداشت مکانیزه نخود، لوبیا و پنبه نیز گفت: با برداشت مکانیزه این محصولات نزدیک به 35 درصد هزینه تولید کاهش پیدا می کند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: بکارگیری فن آوری نوین برداشت نخود در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان را برای سال جاری طراحی کرده ایم و قرار است فن آوری های نوین برداشت این محصول در قالب مزارع الگویی در سطح وسیع انجام گیرد.

وی اضافه کرد: فن آوری برداشت لوبیا نیز توسط مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی شناسایی شده که قرار است در استان مرکزی به صورت پایلوت اجرای شود.

عباسی همچنین برداشت مکانیزه پنبه را در تاریخ این محصول بی سابقه خواند و گفت: امسال برای برداشت مکانیزه پنبه در سطح شش استان کشور برنامه داریم و پیش بینی می کنیم با فرایند شناسایی، معرفی، بکارگیری و بومی سازی فن آوری برداشت پنبه ظرف دو سال آینده، مشکلات برداشت این محصول برطرف شود.

وی درعین حال یاد آور شد که سال گذشته برداشت مکانیزه پنبه در سه استان خراسان جنوبی، فارس و خراسان شمالی با موفقیت انجام شده و مورد استقبال کشاورزان و مسوولان قرار گرفته است.


 15 هزار میلیارد ریال از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی جذب شد

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی همچنین گفت: 15 هزار و 500 میلیارد ریال از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در کشور جذب شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته 25 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی کشور در راستای توسعه مکانیزاسیون اعطا که از این میزان بیش از 58 درصد جذب شد.

عباسی یادآور شد: سال گذشته 100 هزار دستگاه تراکتور در کشور شماره گذاری شد و در نظر داریم 40 هزار دستگاه ماشین کشاورزی امسال در بخشهای مختلف این حوزه به کار گرفته شود.

بنابراین گزارش، هفتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، آبیاری، دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و صنایع تبدیلی آذربایجان غربی با حضور بیش از 110 موسسه و شرکت داخلی فعال در بخش کشاورزی و نمایندگان شرکت های معتبر خارجی و بین المللی آغاز به کار کرد.

80 درصد غرفه های موجود در این نمایشگاه مربوط به بخش کشاورزی و 20 درصد مربوط به بخش دامپروری است.

36 درصد از مجموع شرکت کنندگان در نمایشگاه در بخش کشاورزی در زمینه نهاده ها، 32 درصد در زمینه آبیاری و آبرسانی، 32 درصد از کل موسسات بخش کشاورزی نیز در زمینه عرضه ماشین آلات و تجهیزات مرتبط با کشاورزی حضور دارند.

این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان واقع در پارک جنگلی ارومیه از 22 تا 25 اردیبهشت دایر است و ساعت بازدید از نمایشگاه نیز از ساعت 16 تا 22 خواهد بود.

استان آذربایجان غربی در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات رتبه های اول تا سوم را در کشور دارد و در سال زراعی گذشته 9 نفر از تولید کنندگان نمونه کشوری از استان انتخاب و معرفی شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: