کد خبر: ۱۴۳۵۹۶
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
۱
ارتش آمریکا یک تانک‌ با فناوری بالا را رونمایی کرده که بدون سرنشین و قابل هدایت از راه دور است.
پول‌نیوز- به نوشته روزنامه دیلی میل، مقام‌های ارشد ارتش آمریکا می‌گویند این نمونه تانک‌های بدون سرنشین می‌توانند در آینده جایگزین تانک‌های معمولی شده و آنها را کنار بزنند.

باب تستا، از واحد تسیلحات کنترل از راه دور مرکز تحقیقات، مهندسی و توسعه تسلیحات آمریکا در باره این تانک جدید گفت: این تانک رباتیک "Ripsaw" نام دارد. ما این تانک را "وایرلس" ساختیم تا بتوان از دور آن را هدایت کرد.

این تانک بدون سرنشین برگرفته از یک وسیله نقلیه محصول کارخانه تکنولوژی‌های "هوو و هوو" است که در سال 2009 مجله «علوم مردم‌پسند» آن را اختراع سال نامید اما تیم ارتش آمریکا به رهبری باب تستا در آن وسیله نقلیه تغییراتی ایجاد کرد تا برای مصارف نظامی به کار گرفته شود.

ساخت تانک جنگی کنترل از راه دور (+عکس)

ساخت تانک جنگی کنترل از راه دور (+عکس)

در هنگام آزمایش، این تانک توسط یک سرباز که در یک نفربر زرهی M113 حضور داشت از یک کیلومتر دورتر هدایت شد.

استفاده از مجموعه‌های عملیاتی کنترل از راه دور یا CROWS به سال 2004 و جنگ عراق باز می‌گردد. این مجموعه‌ها به سربازان داخل تانک‌ها، هاموی‌ها یا استرایکر‌ها این اجازه را می‌دهد تا از داخل خودروی زرهی‌شان خمپاره یا گلوله‌ای را به صورت امن به هدف شلیک کنند بدون آنکه خودشان در معرض خطر باشند. به عبارت دیگر، با استفاده از این مجموعه‌ها سرباز لازم نیست سر خود را از خودروی زرهی بیرون بیاورد تا هدف را ببینند و شلیک کند بلکه دوربین‌ها و مسافت‌سنج‌ها در داخل CROWS کار دیده‌بانی و تعیین هدف را انجام می‌دهد اما با این وجود جان سرباز داخل خودروی زرهی می‌تواند با مین یا شلیک دشمن گرفته شود.

حالا با اختراع تانک کنترل از راه دور این مشکل هم حل شده است.

باب تستا در این باره گفت: سرعت و تحرک RIPSAW به نحوی است که می‌تواند در عملیات عادی به کار گرفته شود. ربات تانک RIPSAW و سلاح ARAS به صورت کنترل از راه دور عمل می‌کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: تانک ، ارتش آمریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
سعید
Iran, Islamic Republic of
11:44 - 1394/02/30
نمونه بزرگ شده تانک هست
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: