April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۹۵۷
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
0
چین و پرو در حال بررسی امکان احداث راه آهن سراسری به طول پنج هزار و 300 کیلومتر هستند که سواحل اقیانوس آرام در پرو را به سواحل اقیانوس اطلس در برزیل وصل کند.
پول‌نیوز - نخست وزیر چین از مطالعه روی امکان راه اندازی قطار قاره ای در آمریکای لاتین به طول بیشتر از پنج هزار کیلومتر خبر داد.

«لی کچیانگ» نخست وزیر چین که به پرو سفر کرده است، اعلام کرد: دو کشور در حال بررسی امکان احداث راه آهن سراسری به طول پنج هزار و 300 کیلومتر هستند که سواحل اقیانوس آرام در پرو را به سواحل اقیانوس اطلس در برزیل وصل کند.

احداث این خط آهن، هزینه انتقال غلات و مواد معدنی از آمریکا لاتین به آسیا را کاهش می دهد.

به باور کارشناسان اقتصادی، چین و کشورهای آمریکای لاتین از این طرح سود می برند. احداث این خط آهن موجب بهبود وضعیت زیرساخت ها در منطقه شده و در عین حال چین، فناوری و سرمایه خود را به کشورهای آمریکای لاتین صادر می کند.

«اویانتا هومالا» رییس جمهوری پرو در سخنانی از ضروری بودن اجرای این طرح خبر داد و گفت: مشارکت چین در این طرح حتمی است.

پیش از این، نخست وزیر چین در سفر به برزیل، با مقامات این کشور درباره راه اندازی این قطار قاره ای گفت و گو کرده بود.

نخست وزیر چین و رییس جمهوری پرو همچنین خواستار افزایش همکاری ها بین دو کشور در حوزه های نفت، انرژی پاک، معدن، کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری شدند.

تاکید بر لزوم همکاری دو کشور در بخش های مالی از جمله انجام معاملات تجاری با استفاده از ارزهای ملی چین و پرو، از دیگر موضوعات مورد بحث «لی» و «هومالا» بود.

نخست وزیر چین که روز یکشنبه گذشته پکن را به قصد چهار کشور آمریکای لاتین ترک کرد، قصد دارد، زمینه های همکاری و نیز گسترش و توسعه مناسبات میان چین و این کشورها را بیش از پیش فراهم سازد.

چین بین سال های 2005 تا 2013 میلادی توانست با حضور در این منطقه جایگاه خوبی بدست آورد تا جایی که در حال حاضر بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین خواستار گسترش روابط با پکن و دریافت وام از این کشور هستند.

چین به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی جهان هدف بسیاری از کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری و افزایش روابط است.

چین در حال حاضر یکی از شرکای مهم اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین است و سفر هشت روزه «لی کچیانگ» نخست وزیر، به چهار کشور برزیل، کلمبیا، پرو و شیلی در راستای همین سیاست ها صورت می گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: