کد خبر: ۱۴۴۶۸۲
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
0
رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه هنوز گلابی تولید داخل وارد بازار نشده، گفت: متاسفانه هر کیلوگرم گلابی چینی با قیمتی حدود 15 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
پول‌نیوز- حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت وگویی گفت: هر کیلو سیب گلاب با قیمت 15 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و قیمت این محصول در روزهای آتی با افزایش برداشت ارزان‌تر می‌شود.

وی افزود: در روزهای اخیر قیمت هندوانه کمی کاهش یافته و قیمت این محصول که این روزها از بهبهان و شیراز به تهران می‌آید بین 500 تا 1500 تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلوگرم طالبی و ملون را بین 2 تا 3 هزار تومان عنوان کرد و گفت: توت‌فرنگی گلخانه‌ با قیمت 8 هزار تومان و سنندج با قیمتی حدود 5 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

مهاجران تصریح کرد: هر کیلوگرم گوجه سبز شهریار با قیمتی بین 6 هزار تا 10 هزار تومان و هر کیلوگرم زردآلو بر حسب کیفیت با قیمتی بین 4 هزار تا 10 هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی اظهار داشت: نوبرانه گیلاس با قیمتی حدود 8 تا 14 هزار تومان و نوبرانه هلو با قیمتی حدود 10 هزار تا 16 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی قیمت هر کیلوگرم خیار را حدود 2 هزار تومان و هر کیلوگرم گوجه فرنگی را حدود هزار تومان عنوان کرد و گفت: هر کیلوگرم سیب‌زمینی نو 850 تومان و هر کیلوگرم گرم سیب‌زمینی کهنه 400 تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی بیان داشت: قیمت هر کیلوگرم پیاز سفید 850 و قیمت هر کیلوگرم پیاز قرمز نیز حدود 550 تومان است.

مهاجران با انتقاد از عرضه میوه‌های وارداتی گفت: هر کیلوگرم گلابی چینی 15 هزار تومان، موز 3500 تومان، پرتقال مصری 8 هزار تومان، و زرد آلو ترکیه‌ای 14 هزار تومان است.

به گزارش فارس در حالی که وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کند مجوزی برای واردات میوه نداده، معلوم نیست میوه‌های گوناگون خارجی چگونه وارد بازار شده و با چه هدفی عرضه می‌شود.

همه باید از تولید داخلی حمایت کنیم و به جای مصرف میوه خارجی خارج از فصل که توجیه و لطفی هم ندارد، از کشاورز ایرانی حمایت کنیم.

یک جنبه اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت در برابر مصرف کالای خارجی و تاکید بر تولید داخلی است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: