کد خبر: ۱۴۵۴۱۰
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
0
راه های پیشگیری از افتادن سالمندان منتشر شد.
کتاب راهنمای پیشگیری از افتادن سالمندان توسط بیمه دانا منتشر شدپول‌نیوز- در این کتاب مباحثی چون: دلایل زمین خوردن سالمندان: شامل پوکی استخوان، عدم تعادل، مشکلات عصبی، اختلال بینایی، مصرف دارو و برخی بیماریها  مطرح و راهکارهای پیشگیری از زمین خوردن سالمندان به زبان ساده برای استفاده فرد سالمند و سایر افراد خانواده تشریح شده است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر سید داود حسینی معاون فنی بیمه های اشخاص این شرکت و مترجم و مولف کتاب در این رابطه گفت: کل سیستم های سلامتی با مشکلات تغییرات جمعیتی (سالمندی جمعیت)، تکنیکهای درمانی هزینه بر و افزایش توقعات وانتظارات مواجه هستند. متاسفانه در بیشتر کشورهای توسعه یافته و تعداد زیادی از کشورهای درحال توسعه, تمایل به افزایش هزینه خدمات بالینی وجود دارد و علیرغم مطالعات متعدد دانشگاهی و علمی که هزینه اثر بخشی پیشگیری سلامت عمومی را نشان می دهد صاحبان رأی در غالب کشورها ,تقاضای توسعه خدمات بالینی که می تواند منافع آنرا به سرعت نشان دهند را دارند, اما تعداد کمتری درگیر بهبود یا توسعه خدمات پیشگیری سلامت عمومی, که تظاهر منافع آن نیاز به زمان طولانی دارد، هستند.

با توجه به افزایش شدید هزینه های تشخیصی درمانی و هزینه های القایی و با عنایت به فقدان نظارت جدی و عملیاتی نشدن راهنماهای بالینی در کشور، لازم است سمت و سوی حرکت شرکت های بیمه گر نیز در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماریها باشد وبه نظر می رسد جای تشکلهای علمی منسجم و پیگیر در صنعت بیمه در این رابطه خالی است. در مورد زمین خوردن سالمندان غیر از تحمیل هزینه های سنگین به نظام بیمه کشور،مشکلات متعددی برای فرد سالمند و خانواده او ایجاد می گردد، شکستگی ها در سنین بالا ، دیرتر ترمیم شده و شکستگی های لگن و ران  عوارض جدی تهدید کننده حیات مثل آمبولی ریوی را به همراه دارد . عمدتأ پس از ترمیم  استخوان نیز بیمار نیازمند توانبخشی و نگهداری دراز مدت است. عدم تحرک در ایام نقاهت هم معضل دیگری است که موجب تحلیل عضلات و زخم بستر یا  لخته شدن خون در عروق بیمار و ... می شود و با رعایت نکات ساده ای میتوان از این مسائل و مشکلات جلوگیری کرد. در صورتیکه این کتاب بتواند حتی از یک مورد شکستگی در سالمندان عزیز جلوگیری کند ما به هدف رسیده و پاداش خود را گرفته ایم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: