کد خبر: ۱۴۵۸۶۱
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
0
پول‌نیوز- با حضور اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و جمعی از مقامات استانی، نخستین شناور جمع آوری آلودگی نفتی ساخته شده توسط متخصصان داخلی کشور با مشارکت شرکت بوت سرویس نروژ و بوت سرویس ایران با نام "دریاپاک 1" در مجتمع کشتی سازی بندرعباس به آب اندازی شد.

در آیین رسمی به آب اندازی این شناور پیشرفته که ظهر امروز یکشنبه 24 خردادماه جاری برگزار شد، "مصطفی خانزادی" معاون توسعه و تجهیز بنادر و "هادی حق شناس" معاون امور دریایی و " عبدالکریم رزازان " مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی کشور، "جاسم جادری" استاندار هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" مدیر کل بنادر و دریانوردی و هرمزگان و جمعی از مقامات اجرایی و ارگان های دریایی این استان نیز حضور داشتند.

شناور "دریاپاک 1" به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور( با اعتباری بالغ بر 690 میلیارد ریال) و به مدت چهار سال توسط مهندسان و متخصصان داخلی کشور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران واقع در همسایگی بندر شهید رجایی ساخته شده است.

گفتنی است، این شناور به طول 5.5 متر و عرض 13 متر عرض، و با ظرفیت 22 نفر خدمه از ظرفیت جمع آوری 550 مترمکعب مواد آلوده کننده دریا و ضایعات نفتی برخوردار است.

شناور دریاپاک1 حدود 4 متر آبخور و سرعتی معادل 16 گره دریایی(30 کیلومتر بر ساعت) دارد و از پیشرفته ترین شناورهای ساخته شده در کشور است که در سریعترین زمان ممکن، می تواند در پاکسازی آب های آلوده بین المللی و داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

دارابودن دو سامانه رانش به زاویه 360 درجه برای جمع آوری سریعتر آلودگی های نفتی تا عمق 25 متری دریا ازجمله مهمترین ویژگی های این شناور است.

نخستین شناور جمع آوری آلودگی نفتی ساخته شده توسط متخصصان داخلی کشور در روزهای پایانی بهار سال 94 مأموریت خود را در صیانت از محیط زیست دریایی آب های خلیج فارس و دریای عمان آغاز می کند.

نمونه ساخته شده این شناور در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

لازم به ذکر است، یکهزار و 200 نفر ساعت زمان برای تهیه مشخصات فنی و نظارت بر روند ساخت از سوی کارشناسان فنی سازمان بنادر و دریانوردی کشور کار انجام شده است و با ساخت این شناور با پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در آینده از خروج ارز در ساخت این گونه شناورها در خارج از کشور جلوگیری خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: