April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
308 جی تی آی
کد خبر: ۱۴۶۸۰۶
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲
۲
همه چیز در طراحی این محصول مورد توجه قرار داشته است. در قسمت جلویی پژو مقداری از آن چراغ های کلاسیک فاصله گرفته و ظاهری تهاجمی تر بدان داده است.
پول نیوز؛ مازیار دانیالی- پژو پس از تجربه موفقیت در مدل های هاچ بک خود بویژه همان 206 محبوب خودمان در نظر دارد تا همچنان در میدان رقابت خودروهای جمع و جور و البته پرقدرت باقی بماند، جائیکه محصولات متنوع فولکس واگن از لاین گلف، یاریس ها از خانواده تویوتا، فوکوس از فورد و همچنین محصولاتی از هوندا، کیا و نیسان فروش بسیار خوبی دارند. البته سابقه پژو در تولید هاچ بک های موفق بعضا از خیلی برندهای دیگر بیشتر است و نقطه تکامل این گروه از طراحی ها را می توان در 308جدید خودروساز فرانسوی مشاهده کرد. البته نه یک 308 معمولی بلکه یک خودروی جی تی تمام عیار که مستقیما برای رقابت و به زیر کشاندن هاچ بک های خیابانی پرقدرت و بویژه محصولات گلف به میدان آمده است.

308 جی تی آی محصولی خاص است که بصورت تخصصی توسط تیم تیونینگ داخلی کمپانی پژو توسعه یافته است. در بررسی این محصول چون پسوند جی تی آی را با خود یدک می کشد ترجیح می دهیم مستقیما سراغ قلب تپنده خودرو برویم و سپس به سایر قسمت ها بپردازیم.

 در این هاچ بک داغ از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری استفاده شده است که با کمک توربوشارژر تا 250 اسب بخار خروجی داشته و گشتاور آن نیز برابر با 243 پوندفوت است. این آمار برای یک 4 سیلندر خیابانی در اندازه های هاچ بک فوق العاده به نظر می رسد. البته با پرداخت هزینه ای بیشتر امکان سفارش موتوری قدرتمند با خروجی 270 اسب بخار برای 308 جی تی آی فراهم است که همین 20 اسب اضافی نیز برای ماشین بازهاگزینه ای بسیار تاثیر گذار محسوب می شود.
برای تمام مدل های 308 جی تی آی از جعبه دنده 6 سرعته دستی استفاده شده است. مدل 250 اسب بخاری در 6.2 ثانیه از حالت سکون به 62 مایل بر ساعت می رسد. در حالیکه این زمان در مدل 270 اسب بخاری برابر با 6 ثانیه محاسبه شده است. فراموش نکنید این ثانیه ها در دنیای سرعت اهمیت بسیار زیادی دارند!
سیستم ترمزها در تمام چرخ های خودرو بروزرسانی شده تا راننده برای متوقف ساختن این هیولای کوچک دچار مشکل نشود. در مدل مورد بررسی ما که نمونه 270 اسب بخاری 308 بوده، از رینگ های آلومنیومی 19 اینچی با لاستیک هایی فوق العاده از کمپانی میشلن استفاده شده است. رینگ ها حقیقتا طراحی زیبایی داشته و در هماهنگی کامل با ظاهر این خودرو قرار دارند.
اما در بحث ظاهری باید بگوئیم 308 جی تی آی نمایشی کم نقص در دنیای هاچ بک ها به حساب می آید. همه چیز در طراحی این محصول مورد توجه قرار داشته است. در قسمت جلویی پژو مقداری از آن چراغ های کلاسیک  فاصله گرفته و ظاهری تهاجمی تر بدان داده است. بامپر جلو ظاهری ساده و البته مناسب دارد و با 2ورودی هوا در طرفین زیباتر هم به نظر می رسد. نمای جانبی خودرو با خط های موجود روی بدنه و فرورفتگی ها منظره ای بسیار چشم نواز را ایجاد کرده است. در نمای پشتی 308 نیز همه چیز مناسب به چشم می آید مخصوصا طراحی چراغ ها که نمی توان ایرادی را بر آن وارد دانست. بامپر ساده با یک دیفیوزر کم عمق به همراه دو اگزوز ترکیب خوبی را تشکیل داده اند.
اما در قسمت کابین، حقیقتا با یک شاهکار از پژو سرو کار داریم. انتخاب چرم مشکلی سوزنی با دوخت قرمز درشت فوق العاده چشم نواز عمل می کند. کنسول جلو، شکل قرارگیری آمپر ها و قسمت میانی کنسول که صفحه نمایش لمسی را در خود جای داده بسیار خلاقانه طراحی شده است. سیستم صوتی نیز ظاهری متفاوت و خاص دارد. محل ورود دیسک فشرده روی داشبورد عالی طراحی شده و باید طراحان پژو را تحسین کرد.

هنوز قیمت 6308 جی تی آی مشخص نشده اما بزودی شاهد قدرتنمایی جی تی آی در خیابان ها خواهیم بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
رضا
Iran, Islamic Republic of
14:54 - 1394/04/04
اوففففف
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
08:55 - 1394/04/06
براوو کمپانی پژو !!آنجه در شان توست
20 20 20 20 20
* * * * *
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: