کد خبر: ۱۴۷۱۶۴
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
0
مالزی که سیاست پذیرش یک میلیون و 500 هزار کارگر از بنگلادش را در پیش گرفته است، از اخراج دو میلیون کارگر غیرمجاز خارجی از این کشور خبر داد.
پول‌نیوز - مالزی که سیاست پذیرش یک میلیون و 500 هزار کارگر از بنگلادش را در پیش گرفته است روز دوشنبه از اخراج حدود دو میلیون کارگر غیرمجاز خارجی از این کشور جنوب شرق آسیا خبر داد.

براساس گزارش پایگاه خبری نیواستریت تایمز، دولت مالزی که به کارگران خارجی در مسیر توسعه نیازمند است هم اکنون پذیرای میلیون ها کارگر مجاز و غیرمجاز خارجی است و براساس سیاست جدید خود تاکید دارد تمام کارگران خارجی غیرمجاز را از این کشور اخراج می کند.

احمد زاهد حمیدی، وزیر کشور مالزی روز دوشنبه اعلام کرد که این وزارتخانه تلاش می کند پیش از ورود حدود یک میلیون و 500 هزار کارگر بنگلادشی همه کارگران خارجی غیرقانونی را اخراج کند.

وی بدون اشاره به این موضوع که دو ایالت صباح و ساراواک از مناطق حساس و بخشی از نگرانی های امنیتی مالزی است، گفت که همکاری وزارت کشور مالزی با اداره مهاجرت، پلیس و سازمان های مرتبط دیگر برای اجرای مشترک طرح اخراج کارگران خارجی غیرقانونی از شبه جزیره مالزی و ایالت های صباح و ساراواک تشدید می شود.

این مقام بلندپایه مالزی، تاکید کرد قبل از اینکه یک میلیون و 500 هزار کارگر قانونی از بنگلادش وارد شوند، ابتدا حدود دو میلیون کارگر غیرقانونی که در بازار کار حضور دارند، اخراج می شوند.

وی گفت که مالزی در این مسیر با سفارتخانه های کشورهای درگیر در کارگران غیرمجاز همکاری می کند.

هم اکنون میلیون ها کارگر از اندونزی، فیلیپین، میانمار، بنگلادش، کامبوج، پاکستان، هند، نپال، لائوس و چند کشور دیگر در مالزی به صورت قانونی و یا غیرقانونی فعالیت می کنند.

براساس برخی آمارها، در حال حاضر یک میلیون و 900 هزار کارگر خارجی در مالزی فعالیت می کنند و وزارت منابع انسانی معتقد است بیش از یک میلیون کارگر نیز به صورت غیرقانونی در این کشور فعالند.

وزارت منابع انسانی و وزارت کشور مالزی آمارهای متناقضی در این خصوص ارائه می کنند و سال گذشته میلادی نیز وزارت منابع انسانی اعلام کرد شش میلیون و 700 هزار کارگر خارجی در این کشور 30 میلیون نفری فعالیت می کنند که تنها دو میلیون و 100 هزار نفر از این کارگران خارجی مجوز معتبر کار دارند.

کارگران بنگلادشی قرار است بیشتر در بخش های کشت و زرع در شبه جزیره مالزی و ایالت های صباح و ساراواک به فعالیت بپردازند، اما بخش ساخت و ساز و خدمات نیز مدنظر مالزی است.

این در شرایطی است که کارفرمایان مالزیایی کارگران خارجی به ویژه کارگران غیرمجاز را مورد سوء استفاده قرار می دهند و از سوی دیگر بسیاری از این کارگران در بازداشتگاه های مالزی در وضعیت بدی بسر می برند و کارگران نپالی رکورددار مرگ خاموش در این بازداشتگاه ها هستند.

برخی آمارها نشان می دهد هفته ای یک کارگر نپالی به دلیل گرسنگی و فقر بهداشتی جان خود را در بازداشتگاه های مالزی از دست می دهد.

شرایط دشوار زندگی کارگران خارجی در مالزی سازمان عفو بین الملل را نیز طی سال های گذشته به واکنش وادار کرده تا دولت این کشور وضعیت بهتری برای این دسته از کارگران فراهم کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: