April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۷۴۲۸
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
0
این معامله به ارزش 1.3 میلیارد دلار بوده و ایرباس متعهد می شود تا این هواپیما ها را تا سال 2019 به کره جنوبی تحویل دهد.
ایرباس مناقصه سئول را از بوئینگ بردپول‌نیوز - یک مقام ارشد کره جنوبی از برنده شدن شرکت ایرباس در مناقصه فروش چهار فروند هواپیمای نظامی ترابری و سوخت رسان به این کشور خبر داد.

«کیم سی چئول» سخنگوی آژانس تدارک تجهیزات نظامی کره جنوبی اعلام کرد این کشور 4 فروند هواپیمای سوخت رسان موسوم به «ام.آر.تی.تی» را از شرکت هواپیمایی ایرباس خریداری می کند.

این معامله به ارزش 1.3 میلیارد دلار بوده و ایرباس متعهد می شود تا این هواپیما ها را تا سال 2019 به کره جنوبی تحویل دهد.

سازمان دفاعی و فضایی ایرباس پس از دو ماه توانست بر رقیب دیرینه اش یعنی شرکت هواپیمایی بوئینگ غلبه کرده و پیروز این مناقصه شود.

هواپیمای سوخت رسان ایرباس که به دلیل کارکرد دوگانه اش معروف بوده، قادر است جنگنده های نظامی را در هوا تغذیه کرده و برد عملیاتی آنها را افزایش دهد.

با این اقدام، جنگنده های نظامی می توانند به جای سوخت، مهمات بیشتری را حمل کرده و در مسافت های طولانی پرواز کنند.

این هواپیماها بر اساس هواپیماهای دور پرواز «ای 300» طراحی شده است که حلقه کلیدی استقرار بمب افکن های راهبردی و عموما ماموریت های هوایی مسافت طولانی هستند .

«کیم» در این باره گفت: دولت کره جنوبی هواپیماهای ایرباس را انتخاب کرد چرا که آنها قادرند مسافت بیشتری را روی هوا طی کرده و سوخت بیشتری را نیز حمل کنند. این هواپیماها همچنین پرسنل و بار بیشتری را با خود جابجا می کنند.

آژانس تدارک تجهیزات نظامی کره جنوبی همچنین قیمت پایین تر این نوع هواپیما را از دلایل سئول برای انتخاب آن دانست.

وی تاکید کرد با انجام سوخت گیری های هوایی، برد عملیاتی جنگنده های کره جنوبی تا جزایر مورد مناقشه این کشور با ژاپن (جزایر دوکدو) و شهرهای «پیونگ یانگ» و «وونسان» در کره شمالی افزایش می یابد.

یونهاپ همچنین گزارش داد، انتخاب ایرباس می تواند شکستی بزرگ برای بوئینگ محسوب شود چرا که آمریکا و کره جنوبی همکاری های گسترده نظامی با یکدیگر دارند.

هواپیمایی نظامی «ام. آر.تی. تی» در کشورهای استرالیا، انگلیس، امارات، عربستان و سنگاپور نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این هواپیما بر اساس طرح ایرباس «ای330» ساخته شده است.

گروه های هواپیماسازی اروپایی و در راس آن ایرباس در عین حال قراردادهای مهمی را در سال های اخیر در کره جنوبی به دست آورده اند.

آخرین قراردادها مربوط به قراردادی است که شرکت «ایرباس هلی کوپترز» با صنایع هوافضای کره برای توسعه و ساخت بیش از 300 فروند هواپیمای غیرنظامی و نظامی امضا کرده است.

ارزش این قرارداد که مدت آن 20 ساله اعلام شده، یک میلیارد و 500 میلیون یورو برآورد شده است.

برچسب ها: ایرباس ، بوئینگ ، سئول
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: