April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۷۷۴۷
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
۱
آبشار زیبای گزو با ارتفاعی ‌حدود 70 متر از بلندترین و زیباترین آبشارهای ایران به شمار می آید.
پول‌نیوز- برای رسیدن به این ‌مسیر، چند‌ دسترسی به این منطقه و آبشار زیبای گزو وجود دارد‌ که بیشتر آنها از کنار سد البرز ـ‌ که به سد لفور نیز مشهور است ـ گذر می‌کند؛ اما بهترین راه به این ترتیب است که در مسیر جاده فیروزکوه، پس از رسیدن به شهر شیرگاه در خروجی شهر، ‌از میدان به سمت چپ تغییر مسیر داده و مسیر رسیدن به سد لفور را در پیش گرفت.

جاده با دور زدن به دور دریاچۀ سد امتداد یافته و در مسیری پر پیچ و خم خاکی و اما جنگلی‌، بکر و زیبا به تدریح ارتفاع می‌گیرد. در طول مسیر بر سر هر دوراهی تابلوهایی وجود دارد که مسافران را به سمت آستانه سه بزرگوار که به امامزاده گزو معروف هستند، هدایت می‌کنند؛ البته در ابتدای جاده خاکی مسافت باقی مانده تا امامزاده گزو 17 کیلومتر نوشته شده که در حقیقت، مسیری 31 کیلومتری است که گذر از آن بیش از دو ساعت وقت خواهد گرفت.

پس از رسیدن به امامزاده گزو، باید مسیری جنگلی با شیب نسبتا زیاد را ‌به سمت پایین و البته با پای پیاده در پیش گرفت؛ بنابراین، بهتر است کفش و لباس مناسب به همراه داشته باشید. امتداد مسیر به گونه‌ای است که تا فاصلۀ 20 ‌متری آبشار، فقط ‌صدای آن احساس می‌گردد، ولی نمی‌توان آن را دید، ولی‌ یکباره پس از رسیدن به پای آبشار به منظره ای زیبا و کم نظیر برخواهید خورد که تصویر و نوشته‌ به هیچ وجه نمی‌تواند به درستی گویای زیبایی و ابهت آن باشد؛ آبشار گزو از بالای دیواره ای صخره ای به شکل نیمه استوانه و از ارتفاعی حدود 70 متری به پایین می‌ریزد و هر بیننده ای را مسحور زیبایی خود می‌کند.



منبع: آخرین نیوز
برچسب ها: آبشار ، ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
شهران
Iran, Islamic Republic of
13:14 - 1394/04/15
آبشار مارگون استان فارس با ارتفاع بیش از 95متر نه تنها بلندترین آبشار ایران و خاورمیانه، که بلندترین آبشار چشمه ای جهان هست، یعنی بالا سرش رودخونه نیست...
لطفا اصلاح کنید
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: