April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۷۷۷۹
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
0
از این تعداد 11 معدن با ذخیره 6.5 میلیون تن کشف شده که برای بهره برداری از آن 11 گواهینامه صادر و 5.5 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
پول‌نیوز- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سه ماه نخست امسال 18 معدن جدید در این استان کشف یا به بهره برداری رسید.

راضیه علیرضایی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: از این تعداد 11 معدن با ذخیره 6.5 میلیون تن کشف شده که برای بهره برداری از آن 11 گواهینامه صادر و 5.5 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار کرد: معادن مزبور شامل کان سنگ مس، شن و ماسه و کرومیت می باشد که در شهرستانهای خواف، تربت حیدریه، مشهد، گناباد و سبزوار قرار دارند.

وی گفت: در این مدت 17 فقره پروانه اکتشاف معدنی با سرمایه گذاری 14 میلیارد ریال برای 156 کیلومتر مربع گستره معدنی در خراسان رضوی صادر شده است.

علیرضایی افزود: پروانه های اکتشاف مواد معدنی شامل شن و ماسه، کانسنگ مس، زغال سنگ، طلا، کلسیت، مرمریت، سنگ لاشه، کروم، پلی متال، خاک صنعتی، باریت و منگنیت می باشد که برای شهرستان های فیروزه، گناباد، نیشابور، مشهد، تربت حیدریه، تربت جام، کاشمر، درگز و سرخس صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال هفت معدن جدید با ذخیره 7.8 میلیون تن و 71 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: معادن مزبور شامل شن و ماسه، سنگ لاشه، سنگ آهک و سنگ آهن پلاسری است که میزان استخراج سالانه آنها 390 هزار تن محاسبه شده است.

وی بیان کرد: این معادن در شهرستان های تربت جام، مشهد، خواف، تربت حیدریه، نیشابور و مشهد به بهره برداری رسیده و 77 نفر را نیز بطور مستقیم مشغول بکار کرده است.

وی افزود: هم اکنون 695 معدن با اشتغالزایی 10 هزار نفر و استخراج سالانه 27 میلیون تن در استان خراسان رضوی در حال بهره برداری است که 95 درصد از این معادن با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

در مجموع 46 نوع ماده معدنی با ذخیره قطعی بیش از سه میلیارد تن در این استان وجود دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: خراسان رضوی ، معدن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: