کد خبر: ۱۴۷۷۹۳
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
0
صالح آبادی با بیان آنکه با هدف تامین مالی واحدهای تولیدی و صادراتی، اولویت بانک توسعه صادرات در پرداخت تسهیلات در سال گذشته و سال جاری بر تامین سرمایه در گردش این واحدها متمرکز بوده است، اظهار داشت: تسهیلات اعطایی سرمایه در گردش در پایان اسفندماه سال گذشته بالغ بر 26 هزار میلیارد ریال و تسهیلات اختصاص داده شده است.
تامین مالی واحدهای تولیدی؛ اولویت بانک توسعه صادراتپول‌نیوز- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: مجموع مانده تسهیلات ارزی و ریالی این بانک در پایان فروردین ماه سال جاری بالغ بر 89 هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، مانده تسهیلات ریالی بانک توسعه صادرات در پایان فروردین 94 را نزدیک به 21 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این مانده تسهیلات شامل مانده تسهیلات اعطایی پرداختی، مانده پرداختی ریالی اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه ها می شود.

به گفته وی، مانده تسهیلات ارزی بانک توسعه صادرات نیز در پایان فرودین ماه 94 نزدیک به 2420 میلیون دلار بوده است.

صالح آبادی به مجموع تسهیلات ارزی و ریالی پرداختی در پایان اسفند ماه سال 93 اشاره کرد و گفت: مجموع این تسهیلات نزدیک به 50 هزار میلیارد ریال است ضمن آنکه نسبت مطالبات غیرجاری به مانده تسهیلات در بانک توسعه صادرات در فروردین ماه سال جاری 16 درصد است.

وی با بیان آنکه با هدف تامین مالی واحدهای تولیدی و صادراتی، اولویت بانک توسعه صادرات در پرداخت تسهیلات در سال گذشته و سال جاری بر تامین سرمایه در گردش این واحدها متمرکز بوده است، اظهار داشت: تسهیلات اعطایی سرمایه در گردش در پایان اسفندماه سال گذشته بالغ بر 26 هزار میلیارد ریال و تسهیلات اختصاص داده شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات سپس در خصوص تامین مالی طرح و پروژه ها نیز گفت: تا پایان سال گذشته نزدیک به 23 هزار میلیارد ریال به طرح ها اختصاص یافته است.

صالح آبادی افزود: مراحل ساخت و راه اندازی یکی از پتروشیمی ها به مبلغ 500 میلیون یورو با فاینانس خارجی در حال انجام است که هم اکنون اعتبار اسنادي آن گشایش یافته و کارهایش در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تمام محصولات تولیدی این مجتمع پتروشیمی صادر می شود، اظهار داشت: این پتروشیمی زیرساخت های خوبی را ایجاد می کند و از جمله پتروشیمی های بزرگ کشور در سال های آینده خواهد بود.

به گفته وی، مجموع سرمایه گذاری این پروژه 2.2 میلیارد یورو است که در مرحله نخست 500 میلیون یورو به آن اختصاص یافته است.

صالح آبادی سپس توسعه بندر چابهار را یکی دیگر از پروژه هایی برشمرد که بانک توسعه صادرات در تامین مالی آن مشارکت دارد.

وی در این خصوص گفت: پروژه بندر چابهار و توسعه سواحل مکران وشرق کشور جزء سیاست های کلان دولت و کشور است که از جمله پروژه های زیرساختی مهم به شمار می آید.

وی افزود: بندر چابهار در حال حاضر 2.5 میلیون تن ظرفیت بارگیری دارد که با تکمیل این پروژه توسعه ای ظرفیت این بندر به 8.5 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه یکی از وظایف این بانک ایجاد زیرساخت های توسعه ای است، تصریح کرد: توسعه بندر چابهار یکی از این زیرساخت ها به شمار می آید که در راستای توسعه صادرات و واردات است.

صالح آبادی خاطرنشان کرد: پروژه های مختلفی برای تامین مالی آنها مطرح است که بانک توسعه صادرات در حال پیگیری آنها است که بخشی از آن از محل صندوق توسعه ملی، بخشی از منابع بانک توسعه صادرات و بخش دیگری از آن نیز از محل فاینانس خارجی تامین مالی خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: