کد خبر: ۱۴۷۹۷۰
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
0
پول‌نیوز - وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تولید ظروف چینی طی دو ماهه نخست سال جاری به 10 هزار تن رسید که در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال 93 رشد 17.6 درصدی را نشان می دهد.

بنا بر جدول آماری وزارتخانه مزبور، تولید ظروف چینی در ماههای فروردین و اردیبهشت امسال بدون تغییر نسبت به یکدیگر ماهانه پنج هزار تن ثبت شده است.

سال گذشته مجموع ظروف چینی در دو ماهه نخست برابر با 8.5 هزار تن اعلام شده بود.

سال گذشته مجموع تولیدات ظروف چینی در سطح کشور به رقم 50 هزار تن رسید و نسبت به 47 هزار تن تولید درسال 92 رشد هفت درصدی را به دنبال داشت.

آمارهای غیررسمی حاکیست، سالانه یک تا 1.5 میلیون تن ظروف چینی در سطح جهان تولید می شود که 80 درصد این رقم سهم چین است و جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان دومین تولیدکننده سهم پنج درصدی از بازار دنیا در این بخش را دارد.

کشورهای اروپایی آلمان، انگلستان، فرانسه، لهستان و اسپانیا از جمله تولیدکنندگان در این زمینه محسوب می شوند و در آسیا ژاپن و کره جنوبی نیز تولیدات خود را در این بخش به بازارهای جهان عرضه می کنند.

بررسی ها نشان می دهد صنعت جدید چینی در ایران قدمت 35 ساله دارد ، درحالی که پیش از وقوع انقلاب اسلامی، سه کارخانه چینی کشور در گیلان و قزوین فعالیت داشتند، شمار این واحدهای تولیدی در سالهای پس از انقلاب به 24 کارخانه رسید اما مشکلات اقتصادی موجب تعطیلی بیش از 10 واحد فعال در این بخش شد.

جمهوری اسلامی ایران سالانه حدود 10 هزار تن صادرات ظروف چینی دارد که کشورهای همسایه، حاشیه جنوبی خلیج فارس و آسیای میانه از عمده متقاضیان تولیدات کشورمان در این بخش محسوب می شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: