کد خبر: ۱۴۷۹۸۲
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
0
دکتر غلامحسن تقی نتاج مدیر عامل بانک در برنامه زنده تلویزیونی با عنوان «گفتگوی هفته» از شبکه اصفهان با موضوع تبیین راهبردهای اجرایی سیاست اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک الگوی اقتصادی است که پایداری امنیت و سلامت را برای رسیدن به پیکره سالم اقتصادی و اجتماعی جامعه محقق خواهد کرد.
تبیین سیاست های اقتصادی،مقاومتی بانک مهر اقتصادپول‌نیوز- مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه اصفهان ضمن تبیین راهبردهای اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی، الگوی پایداری امنیت و سلامت کشور است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر غلامحسن تقی نتاج - مدیر عامل بانک - در برنامه زنده تلویزیونی با عنوان «گفتگوی هفته» از شبکه اصفهان با موضوع تبیین راهبردهای اجرایی سیاست اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک الگوی اقتصادی است که پایداری امنیت و سلامت را برای رسیدن به پیکره سالم اقتصادی و اجتماعی جامعه محقق خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تداوم فعالیت و ثبات در ذات واژه مقاومت وجود دارد، افزود: آن روی سکه ی نبود مقاومت، نوعی تسلیم شدن و از دست دادن دستاوردهاست.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد ضمن بیان اینکه مکتب اسلام و تفکر جمهوری اسلامی در مقابل تفکر سرمایه داری قرار دارد، گفت: دشمنان ما به دنبال شکست تفکر اسلامی هستند، لذا تفکر مقاومت در همه عرصه ها از جمله اقتصاد مقاومتی می تواند تفکر اسلامی را ماندگار سازد.

وی به مغفول ماندن توجه و تدوین یک الگوی اقتصادی برای کشور در دهه های گذشته اشاره کرد و افزود: سند اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سند مکتوب و تعریف شده، این حلقه گمشده را آشکار کرد.

نتاج با اشاره به لزوم توجه مکرر به سند اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: این سند باید همواره فراروی ما باشد و همیشه خودمان را از لحاظ فردی، سازمانی و حاکمیتی با 24 محور این سند تطبیق دهیم.

وی با تأکید بر اینکه به لحاظ نظری بر روی اقتصاد مقاومتی کار زیادی انجام شده است، تصریح کرد: اکنون لازم است با مفاهمه، همدلی و همزبانی میان همه بخش های جامعه در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی بکوشیم و اقدامات عملی انجام دهیم.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در ادامه با اشاره به لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان، بیان کرد: این شرکت ها از لحاظ اینکه در کوتاه مدت و میان مدت به سودآوری برسند، داری ریسک زیادی هستند و از سوی دیگر بخش تعاونی و خصوصی به حوزه هایی ورود می کنند که علاوه بر بالا بودن جذابیت اقتصادی، ریسک و احتمال خطر آن کمتر باشد.

وی اضافه کرد: در مراحل اولیه فعالیت شرکت های دانش بنیان وظیفه دولت است تا از این شرکت ها  حمایت کرده و زمینه را برای حضور بخش غیر دولتی فراهم سازد، لذا باید فعالیت این شرکت ها به سطحی برسد که دست یابی به سود امکان پذیر بوده و حضور و ورود بخش خصوصی در این حوزه قطعی شود.

نتاج در ادامه صحبت های خود با تشریح اقدامات بانک مهر اقتصاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: تخصیص منابع پولی و مالی باید به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه سود مورد انتظار بانک ها محقق می شود، تولید ملی نیز حمایت شده و رونق پیدا کند.

وی با انتقاد از تخصیص منابع پولی و مالی برخی از بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری به واردات کالا و خدمات مصرفی، تأکید کرد: حمایت از واردات اینگونه کالاها و خدمات که در داخل کشور نیز قابل تولید است، در حقیقت ضربه زدن به اقتصاد کشور و تقویت اقتصاد سایر کشورهاست.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد گفت: بانک مهر اقتصاد در حوزه اقتصاد کشاورزی با همکاری بسیج سازندگی 2 هزار میلیارد ریال در سال 92 و 4 هزار میلیارد ریال در سال 93 تسهیلات اقتصاد مقاومتی اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: 8 هزار میلیارد ریال برای تأمین مالی تسهیلات اقتصاد مقاومتی  برای امسال اختصاص داده شده است.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد ابراز کرد: این تسهیلات در قالب تسهیلات 10 تا 30 میلیون تومانی و با نرخ سود حداقلی است و به اقتصاد خانواده ها کمک می کند.

وی با بیان اینکه برای فروش کالای تولید داخلی و تأمین مالی مشتریان داخلی نیز در قالب طرح کارت اعتباری کالای ایرانی، تسهیلات 5 تا 10 میلیون تومانی را در نظر گرفته ایم.

نتاج گفت: باید گلوگاه فروش محصولات داخل کشور مورد توجه قرار گیرد تا فروش محصولات روان شده و ظرفیت تولید افزایش یابد.

وی ادامه داد: در بخش صنایع و معادن با توجه به مجوز بانک مرکزی ما می توانیم تنها سهام دار شرکت های موجود در این بخش باشیم.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: البته محصولی را با عنوان «خرید دین» برای بخش صنعت و معدن طراحی کرده ایم که در نهایت به فروش محصولات در این بخش ها کمک می کند.

وی در ادامه اصلاح الگوی مصرف در بخش مدیریت مصرف و نیز فرهنگ مصرف را یک ضرورت برای کشور دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان در بخش مدیریت مصرف می توانند نقش آفرین باشند و در بخش فرهنگ مصرف نیز باید در میان مردم این الگو ترویج شود که همه به دنبال خرید و مصرف کالای تولید داخل معطوف شوند.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با انتقاد از کسانی که همه مشکلات بخش صنعت را به نرخ سود بالای تسهیلات بانکی گره می زنند، تصریح کرد: حداکثر 5 درصد از هزینه تولید به هزینه تمام شده پول یعنی هزینه دریافت وام بستگی دارد و مابقی به قیمت تمام شده مواد اولیه، نیروی انسانی، ماشین آلات، قیمت فروش و ... بستگی دارد.
وی در پایان کمک و حمایت از تولید را وظیفه ذاتی بانک ها دانست و گفت: هزینه تمام شده پول بالاست اما ما نیز تمام تلاش خود را برای کاهش نرخ سود تسهیلات به کار گرفته ایم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: