کد خبر: ۱۴۸۲۷۳
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
0
بررسی های موسسه آی دی سی نشان می دهد میزان عرضه جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه دوم سال 2015 حدود 11.8 درصد کاهش یافته است.
کاهش فروش جهانی رایانه‌های شخصی در آستانه عرضه ویندوز 10پول‌نیوز- طی این مدت شرکت های سازنده رایانه های شخصی در مجموع 66.1 میلیون واحد رایانه رومیزی و لپ تاپ در سراسر دنیا عرضه کرده اند. این رایانه ها مجهز به ویندوز و دیگر سیستم های عامل بوده اند. این رقم تا حد اندکی کمتر از پیش بینی های آی دی سی بوده است.

در سه ماهه دوم سال 2014 میزان عرضه رایانه های شخصی افزایش قابل توجهی یافته بود، زیرا بسیاری از کاربران به علت پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP مجبور به ارتقای رایانه های خود و مهاجرت به ویندوزهای جدیدتر شدند. اما این ضرورت برای مهاجرت به ویندوز 10 دیگر احساس نمی شود. چون رایانه هایی که سال گذشته به روز شده اند از توان سخت افزاری لازم برای پشتیبانی از ویندوز 10 برخوردارند.

با این حال کارشناسان معتقدند بازار رایانه های شخصی در ماه های آینده باز هم پررونق شده و ثبات خود را به دست می آورد. در میان شرکت های سازنده رایانه، لنووو با عرضه 13.4 میلیون واحد در رتبه اول و اپل با عرضه 5.1 میلیون واحد رایانه در رتبه دوم است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: