April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۳۶۲
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
0
او اظهار کرد: 33 هزار روستای بالای 20 خانوار در سطح کشور داریم که طرح های هادی 90 درصد آنها تهیه شده است.
پول‌نیوز- معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به بازسازی یک میلیون و 600 هزار واحد مسکن روستایی در کشور گفت: روند مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها با اجرای این پروژه ها شروع شده است.

 هادی درفشی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: بنیاد مسکن تاکنون به طور میانگین سالانه 200 هزار واحد مسکن تعهد و برای اجرای آنها حدود 130 هزار میلیارد ریال اختصاص داده است.

درفشی عنوان کرد: دولت به واحدهای مسکونی روستایی 150 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با 2 سال تنفس و بازپرداخت 12 ساله اعطا می کند که باید این فرصت را به روستاییان معرفی و از آن در جهت تسریع در اجرای پروژه های روستایی استفاده کنیم.

وی در عین حال از اجرایی شدن تنها 34 درصد از طرح های هادی در روستاهای سطح کشور خبر داد و گفت : قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور اجرای طرح های هادی روستاها به اتمام برسد اما امروز با هدف مورد نظر فاصله قابل توجهی داریم.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استانهای بنیاد مسکن بیان کرد: فاصله میان اقدامات صورت گرفته و اهداف مورد نظر زیاد است و البته مشکلاتی مانند محدودیت منابع مالی طی سال های اخیر موجب اختصاص کمتر اعتبارات در زمینه توسعه روستایی و عقب ماندن از اهداف می باشد.

او اظهار کرد: 33 هزار روستای بالای 20 خانوار در سطح کشور داریم که طرح های هادی 90 درصد آنها تهیه شده است.

وی با تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام در کنار توجه به نیاز سایر نقاط اظهار کرد: 400هزار تن قیر رایگان از سوی دولت در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و دستورالعمل توزیع آن نیز مشخص شده است.

درفشی افزود: اداره های کل بنیاد مسکن با استفاده از منابع دهیاری ها و مشارکت های مردمی باید در راستای بهسازی معابر اقدام کنند.

او در ادامه به ساخت 90 هزار واحد مسکونی در سطح استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای زیستی مسکونی و عمومی مناسب جزو سیاست های بنیاد مسکن است اما در استانی مانند اردبیل که حادثه خیز است باید تلاش کنیم تا پروژه ها سرعت بیشتری بگیرد.

وی اضافه کرد: استان اردبیل با توجه به تعداد روستائیانی که دارد یکی از استان های هدف بنیاد مسکن است و از طرفی با توجه به ظرفیت های طبیعی، اقتصادی و گردشگری می توان در این خطه در زمینه توسعه روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر گام های اساسی برداشت.

در این آیین فرهاد سبحانی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان اردبیل معرفی و از خدمات احمد حاج علیزاده تجلیل شد.
منبع: ایرنا

برچسب ها: شهرنشین ، روستا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: