April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون امور مسافری راه آهن جمهوری اسلامی:
کد خبر: ۱۴۸۴۰۶
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
0
معاون امور مسافری راه آهن جمهوری اسلامی گفت: سالانه 25 میلیون نفر با استفاده از دو هزار و 200 واگن مسافربری از طریق خطوط ریلی سفر می کنند.
پول‌نیوز- سیدمحمد راشدی شامگاه یکشنبه در بازدید از ایستگاه راه آهن قزوین در جمع خبرنگاران افزود: براساس چشم انداز 1404 راه آهن جمهوری اسلامی قصد دارد که این میزان مسافر را به 65 میلیون افزایش دهد که 20 میلیون آن با توسعه قطارهای حومه ای در تمامی شهرهای بزرگ و 45 میلیون مسافر نیز از طریق قطارهای بین شهری محقق سازد.

وی در خصوص نوسازی ناوگان راه آهن نیز اظهارکرد: ما معتقدیم که بخشی از ناوگان موجود بایستی نوسازی شود و برای این منظور و جهت سرعت بخشیدن به کار، قصد داریم بخشی از ناوگان را خریداری و به بخش خصوصی واگذار نماییم.

به گفته راشدی، برای نوسازی دو هزار ناوگان مسافری موجود و با توجه به اینکه هزینه تولید هر واگن ساخت داخل تا 30 میلیارد ریال هزینه دربر دارد، ما نیازمند 60 هزار میلیارد ریال هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تاخیر حرکت قطارها در کشور اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از این تاخیرها به لحاظ یک خطه بودن صورت می پذیرد و بخش دیگر نیز به علت توسعه خط علایم می باشد و این در حالی است که میزان تاخیر قطارها بطور متوسط کمتر از 10 دقیقه است که این میزان در قطارهای حومه ای پنج دقیقه می باشد.

معاون امور مسافری راه آهن جمهوری اسلامی در خصوص دو خطه شدن محور تهران - زنجان، گفت: این پروژه در سفر اخیر ریاست جمهوری به زنجان کلید خورد که فاز نخست آن از کرج به قزوین در حال انجام است و امیدواریم که تا سال آینده شاهد بهره برداری از این خط باشیم.

راشدی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا مبنی بر سفرهای ریلی بین المللی، گفت: با بروز بحران جنگ در کشور سوریه در حال حاضر راه آهن جمهوری اسلامی تنها در مسیر تهران - استانبول مسافر دارد اما سال گذشته براساس درخواست های اعلام شده به برگزاری دو تور گردشگری موفق شدیم که این مهم مورد استقبال گردشگران اروپایی قرار گرفت و برای امسال نیز 5 تا 6 تقاضا در این زمینه داریم.

وی خاطرنشان کرد: برای تمامی ایستگاههای طول شبکه خود به ترتیب اولویت بندی برنامه نوسازی در حد زیباسازی داریم و برای تعدادی از ایستگاهها نیز به دلیل وجود سکوهای یک و دو، راه اندازی پله برقی و آسانسور درنظر گرفته شده که این طرح ها هم اکنون در ایستگاههای محور خراسان با انتخاب پیمانکار در حال انجام می باشد.

وی اضافه کرد: امسال یک هزار میلیارد ریال برای نوسازی 26 سالن و نمازخانه ایستگاههای راه آهن کشور پیش بینی شده و در حال اجرا نیز می باشیم.

این مسوول در خصوص قطارهای حومه ای نیز گفت: در حال حاضر 14 قطار ریل باس در شهرهای حومه ای تهران از جمله قزوین مشغول به جابجایی مسافران هستند و 25 ست ریل باس چهارواگنه نیز در برنامه کاری خرید خود داریم.

وی سفر با قطارهای ریل باس در شهرهای حومه ای را بسیار مقرون به صرفه دانست و افزود: بطور مثال این قطارها از قزوین به تهران را در مدت زمان دو ساعت طی می کند و شهروندان می توانند با پارک خودرو خود در ایستگاه قزوین به تهران رفته و از طریق خط سه مترو تهران نیز به تمامی نقاط آن به آسانی تردد نمایند.

وی با اشاره به اجرای عملیات ایستگاه راه آهن قزوین، تاکیدکرد: از همین امروز ما برای توسعه، دیوارکشی و احداث توقفگاه این ایستگاه آمادگی کامل را با همکاری و مساعدت شهرداری قزوین داریم و در صورتیکه 50 درصد از ظرفیت 316 نفری قطارهای ریل باس در قزوین تکمیل شود، راه آهن جمهوری اسلامی آمادگی افزایش این قطارها را از روزی یک قطار به چهار قطار را خواهد داشت.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: