April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۴۴۳
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
0
قیمت نفت در معاملات ورز دوشنبه به دنبال افزایش احتمال انعقاد توافق میان ایران و گروه 1+5 کاهش یافت اما واردات بالای نفت از سوی چین مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.
احتمال توافق هسته‌ای ایران قیمت نفت را کاهش دادپول‌نیوز- علی‌رغم اینکه تحلیلگران می‌گویند، در صورت توافق ایران و غرب، افزایش صادرات ایران تا 2016 زمان می‌برد اما احتمال این توافق قیمت نفت را 1.27 دلار کاهش داد و به بشکه‌ای 57.46 دلار رساند.

قیمت نفت در معاملات ورز دوشنبه به دنبال افزایش احتمال انعقاد توافق میان ایران و گروه 1+5 کاهش یافت اما واردات بالای نفت از سوی چین مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

نگرانی از اضافه شدن نفت ایران به فزونی عرضه جهانی در زمانی‌که به دنبال سقوط بازارهای اوراق بهادار چین  و بحران بدهی یونان، چشم‌انداز تقاضا برای نفت با احتمال تضعیف روبرو است، سبب شده است تا برخی تحلیلگران، کاهش بیشتر قیمت نفت را پیش‌بینی کنند.

ایران و گروه1+5 در مرز حصول توافق هسته‌ای قرار دارند که این توافق می‌تواند لغو تحریم‌ها را برای ایران در عوض کاهش برخی برنامه‌های هسته‌ای در بر داشته باشد.

قیمت نفت بر اثر نگرانی از توافق ایران که منجر به لغو تحریم‌ها و افزایش صادرات نفت این کشور خواهد شد، 1.27 دلار کاهش یافت و بشکه‌ای 57.46 دلار فروخته شد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 92 سنت کاهش 51.82 دلار معامله شد.

بازارهای سی‌ام‌سی اعلام کردند، «در صورت حصول توافق، ما احتمالا شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود و نفت خام آمریکا به 49.5 دلار خواهد رسید.»

با این حال تحلیلگران می‌گویند، بازگشت کامل میزان صادرات ایران، تا سال 2016 زمان خواهد برد و اکثر برآوردها از افزایش حدود روزانه 200 هزار بشکه‌ای در کوتاه‌مدت خبر می‌دهند که به مازاد عرضه کنونی بیش از 2.5 میلیون بشکه در روز جهان افزوده خواهد شد.

در عین حال، آمارهای گمرک چین نشان داد، واردات نفت این کشور در نیمه نخست امسال 7.5 درصد نسبت به یک سال گذشته افزایش یافته است اما علی‌رغم اینکه تحلیلگران می‌گویند این افزایش بیشتر به علت پر کردن ذخایر استراتژیک بوده است تا افزایش واقعی تقاضا، این آمار مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شد.

در اروپا، بحران بدهی یونان همچنان ادامه دارد و رهبران سیاسی در نشست اضطراری به مذاکره پرداختند که تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

آژانس بین‌المللی انرژی و چند بانک، با توجه به تدوام فزونی عرضه و وجود ریسک‌های اقتصادی، پیش‌بینی‌های خود از قیمت نفت را کاهش دادند.

بانک آمریکا مریل لینچ اعلام کرد، قیمت نفت آمریکا به زودی به زیر 50 دلار کاهش خواهد یافت.

کامرزبانک اعلام کرد، کاهش قیمت نفت برنت به کمتر از 55 دلار و نفت خام آمریکا به کمتر از 50 دلار امکان‌پذیر است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: