April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۵۰۲
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
0
طی 3 ماهه منتهی به خرداد ماه امسال به تعداد 171 فقره پروانه اکتشاف معدنی به همراه 108 فقره گواهی کشف معدنی در سراسر کشور صادر شده است.
پول‌نیوز- مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: تاکنون به تعداد ۱۰۰ پهنه اکتشافی در کل کشور تعریف شده و۶۰ درصد این تعداد واگذار شده که در حال انجام مراحل عملیات اکتشاف شناسایی و پی جویی است.

«اسدالله کشاورز» با اعلام این خبر، افزود : به جز تجدید پهنه هایی که برای برای اول یا دوم  متقاضی و یا برنده نداشته اند ؛فراخوان تمامی پهنه های معدنی به اتمام رسیده است.

مدیرکل دفتر اموراکتشاف وزارت صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: طی 3 ماهه منتهی به خرداد ماه امسال به تعداد 171 فقره پروانه اکتشاف معدنی به همراه 108 فقره گواهی کشف معدنی در سراسر کشور صادر شده است.

وی گفت: طی سال گذشته در مجموع یک هزارو 20 فقره پروانه اکتشاف معدنی به همراه 896 فقره گواهی کشف معدنی با میزان ذخیره یک میلیارد و 843 میلیون و 117 هزارتن در تمامی استانهای کشور برای متقاضیان معدنکار صادر شده است .

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن وتجارت در ادامه یادآور شد: با راه اندازی سامانه کاداستر ،‌تا کنون یک هزارو 200 نفر با ورود به سامانه،  اکتشاف خود را ثبت نموده وبا نظارت این دفتر و همکاری سازمان صنعت، معدن وتجارت استانها در حال تکمیل مراحل قانونی مربوطه می باشند.

وی درادامه با اشاره به اینکه انجام عملیات اکتشافی در اعماق زمین ، از جمله دغدغه های اکتشافی کشور است، خاطر نشان کرد: امید داریم با نتایج حاصل از پهنه بندی ها و تعیین مناطق امید بخش، در آینده نزدیک شاهد افزایش عمق حفریات اکتشافی باشیم .

منبع: شاتا
برچسب ها: معدن ، وزارت صنعت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: