کد خبر: ۱۴۸۵۱۴
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
0
مجتبی عبدالهی با اعلام این مطلب در خصوص چگونگی برگزاری مراسم باشکوه نماز عید سعید فطر گفت: به مناسبت عید سعید فطر سازمان زیباسازی با همکاری مناطق 22 گانه نسبت به نورپردازی و آذین بندی معابر و ساختمان های شاخص شهر تهران اقدام خواهد کرد. ضمن این که چندین نقطه از شهر تهران بعد از اعلام عید سعید فطر، در شب عید نورافشانی می شود.

پول‌نیوز- معاون خدمات شهری شهرداری تهران از نورافشانی چندین نقطه پایتخت به مناسبت عید سعید فطر و نورپردازی ویژه در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران خبر داد و گفت:امسال تمامی نمازگزاران عید سعید فطر در طول این مراسم بیمه هستند.

مجتبی عبدالهی با اعلام این مطلب در خصوص چگونگی برگزاری مراسم باشکوه  نماز عید سعید فطر گفت: به مناسبت عید سعید فطر سازمان زیباسازی با همکاری مناطق 22 گانه نسبت به نورپردازی و آذین بندی معابر و ساختمان های شاخص شهر تهران اقدام خواهد کرد. ضمن این که چندین نقطه از شهر تهران بعد از اعلام عید سعید فطر، در شب عید نورافشانی می شود.

اختصاص 4000 دستگاه اتوبوس برای جابجایی نمازگزاران

معاون شهردار تهران با اعلام آمادگی صددرصدی حمل و نقل عمومی برای جابجایی نمازگزاران اذعان داشت: به منظور حضور حداکثری نمازگزاران در نماز عید سعید فطر در مصلی امام خمینی(ره) تعدادی اتوبوس برای اعزام نمازگزاران از مساجد شاخص  شهر تهران به مصلی تهران تدارک دیده شده است.

عبدالهی در ادامه افزود: 4000دستگاه اتوبوس  نسبت به انتقال نمازگزاران  از مبادی اصلی، میادین و مساجد سطح شهر به مصلی امام خمینی(ره) و به صورت رایگان  از ساعت 5 صبح  روز عید فطر تا پایان مراسم به شهروندان  خدمات رسانی  می کنند.

کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو

وی در ادامه افزود:شرکت مترو نیز از ساعت 5 صبح تا ظهر روز عید فطر (ساعت  12) نسبت به جابجایی نمازگزاران از کلیه خطوط و بصورت رایگان اقدام خواهد نمود، ضمن این که در صورت ضرورت سرفاصله حرکت قطارها از 4 تا 5 دقیقه به 2 تا 3 دقیقه کاهش خواهد یافت.سازمان تاکسیرانی نیز با 400 دستگاه ون و در پنج مسیر بصورت رایگان از ساعت 5 صبح تا پایان مراسم روز عید فطر نسبت به ارائه خدمات به نمازگزاران اقدام خواهد کرد .ضمن این که 50 دستگاه تاکسی نیز به ستاد گمشدگان اختصاص یافته است.

برگزاری جشن های مغفرت در بوستان ها،مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای منتخب
عبدالهی اضافه کرد: معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران با همکاری سازمان فرهنگی و هنری  نیز اقدام به برگزاری جشن مغفرت به مدت 3 شب در  بوستانها و مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای شاخص سطح شهر تهران از جمله اشراق، بهمن، خاوران، رازی و توچال خواهد کرد.

عبدالهی در ادامه به توزیع محصولات فرهنگی و اقدامات دیگر در روز عید سعید فطر اشاره داشت و گفت: تهیه محصولات فرهنگی برای گروه های سنی مختلف در قالب پازل، موضوعات سرگرمی،شعر، معما ، کتابچه ،تهیه   000ر100 دعای قنوت عید سعید فطر،توزیع بسته های پذیرایی ،توزیع آب معدنی، چاپ 50000 نسخه نقشه برای راهنمایی و هدایت نمازگزاران به پارکینگ ها،مسیرهای اصلی و... با موضوع کمپین آسمانی آبی و زمین پاک از جمله مواردی است که در ایستگاه های فرهنگی و صلواتی متعددی که همزمان با عید فطر در محدوده مصلی بزرگ تهران برپا می شود، در بین نمازگزاران توزیع خواهد شد.

استقرار 55 دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی در مصلی تهران

عبدالهی در ادامه به تشریح اقدامات سازمان آتش نشانی پرداخت و گفت: سازمان آتش نشانی  نیز ضمن آمادگی برای انجام ماموریت های خود در کل شهر با اختصاص 55 دستگاه خودروی سبک و سنگین برای روز عید فطر شامل 24 دستگاه خودروی سنگین حریق،یک دستگاه فوماتیک،یک دستگاه نردبان،یک دستگاه تانکر 12 هزار لیتری،3 واحد کامل نجات،13 موتورسیکلت و 12 خودروی سبک و مجموعا 140 نفر آتش نشان که 20 نفر در رینگ اول و 120 نفر در رینگ دوم استقرار یافته و آماده ارائه خدمات در مواقع اضطراری در مصلی تهران خواهند بود.

وی در ادامه به آمادگی شرکت خدماتی کالای شهروند در برگزاری و گرامیداشت عید سعید فطر در این فروشگاه ها اشاره کرد و گفت: آذین بندی فروشگاه ها و پذیرایی از مشتریان، پخش آهنگ مناسبتی اعطای هدایا به مشتریان وفادار، ارائه تخفیف 5 تا 50 درصدی به تعداد 4800 بارکد کالا و تبریک عید به مشتریان وفادار از طریق SMS و ... از جمله اقدام این شرکت می باشد. همچنین سازمان میادین میوه و تره بار تهران نیز نسبت به تزئین میادین و بازارها، نصب بنر و پوستر تبریک عید سعید فطر و پخش نمایه های مناسبتی، برگزاری جشن های ویژه اقدام خواهد کرد.

عبدالهی در ادامه در رابطه با فعالیت میادین میوه و تره بار در ایام عید فطر اذعان داشت:در صورتی که عید سعید فطر روز شنبه 27 تیرماه باشد، ساعت کار میادین روز جمعه 26 تیرماه تا ساعت یک ظهر خواهد بود و در روز 28 تیرماه نیز تمامی میادین باز خواهند بود.

وی به برگزاری جشنواره نورآرایی و انتخاب 12 اثر حجمی  توسط هیات داوران اشاره داشت و گفت:همزمان با عید سعید فطر پس از جانمایی توسط سازمان زیباسازی و شرکت ساماندهی این آثار در محور 17 شهریور به منظور ایجاد فضایی مفرح و شاد نصب خواهد شد.

به گفته عبدالهی با توجه به برنامه ریزی های بعمل آمده به منظور رفاه حال نمازگزاران؛ عزیزانی که در نماز عید فطر امسال شرکت می کنند در طول این مراسم بیمه خواهند بود.

وی در ادامه سایر اقدامات حوزه خدمات شهری را برشمرد و گفت: اکران طرح های تبلیغاتی  و اطلاع رسانی در مقابل مساجد و معابر سطح شهر تهران در  ارتباط با روز عید فطر و اهمیت اقامه نماز عید فطر ،برنامه ریزی های لازم به منظور نظافت و رنگ آمیزی جداول، زیرمخزنی ها، رفیوژها، خط کشی معابر،روان سازی آب در داخل انهار، شستشوی درختان و همچنین جلوگیری از ایجاد سد معبر در خیابان های اطراف مصلی و مسیرهای منتهی به آن و... از جمله اقدامات این حوزه می باشد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: