کد خبر: ۱۴۸۵۴۲
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
۱
پول‌نیوز- مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: نخستین محموله 300 راسی دام مازاد عشایر استان امروز به مقصد کشور کویت صادر می شود.

علی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: 300 راس دام مازاد عشایر استان با پیگیری های اداره کل امور عشایری از طریق مرز آبی آبادان به این کشور عربی صادر می شود.

وی افزود: بعد از تایید سلامت این دام ها و پایان مدت 17 روزه قرنطینه به این کشور فرستاده می شوند که صادارت دام عشایر استان برای نخستین بار است که صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در صورتی که این طرح آزمایشی با موفقیت همراه شود، صادارت دام مازاد به کشورهای همسایه با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

سلیمی یادآورشد: این احشام از طریق اتحادیه تعاونی عشایری استان با ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال به کشور کویت ارسال می شود.

وی عمده مشکل عشایر استان را وجود دام های مازاد دانست و تاکید کرد: هیچ نهاد و دستگاهی متولی خرید دام های مازاد عشایر نیست و عشایر استان بیشتر احشام مازاد خود را با قیمت نازل به واسطه ها و دلالان می فروشند.

وی گفت: بایستی وزارت جهاد کشاورزی سازمانی چون پشتیانی امور دام کشور را مجاب به خرید دام های مازاد عشایر نماید تا این قشر علاوه بر فروش دام های اضافه نقدینگی مورد نیاز خود را نیز تامین کنند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: صادرات ، ایلام ، کویت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
چوچان
Iran, Islamic Republic of
18:23 - 1394/04/27
چی شده می خاهید از عشایر حمایت کنید مگه تحریم ها برداشته نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: