کد خبر: ۱۴۸۵۵۰
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳
0
شهر تهران بیش از 2 هزار مشترک اداری‌ دارد که در زمان اوج مصرف یعنی از ساعت 11 تا 3 بعد از ظهر این مشترکان هزار و 150 مگاوات برق مصرف می‌کنند که 28 درصد مصرف کل مشترکان این شرکت (4 میلیون و 200 هزار مشترک ) را تشکیل می‌دهد.
پول‌نیوز- معاون خدمات مشترکین و فروش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: مشترکین اداری به راحتی امکان کاهش 20 درصدی مصرف خود در اوج بار را دارند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، عبدالامیر یاقوتی با اشاره به اینکه ﻫﺪﻑ ﺍﺯ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﺮﻕ، ﺗﻌﺪﻳﻞ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ‌ﺍﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ بدون کاهش سطح رفاه‌، مصرف برق کاهش یابد، افزود: با توجه به اینکه در ابتدای فصل تابستان قرار داریم، رسیدن پیک مصرف برق به حدود 50 هزار مگاوات بیانگر رشد سریع مصرف برق در کشور است که لازم است مشترکان بیش از گذشته مصرف برق را مدیریت کنند.

وی با اشاره به 73  کفایت ظرفیت منصوبه در بخش نیروگاهی و شبکه‌های برق، به‌دلیل عدم رفتار صحیح مصرف برق به خصوص در فصول گرم، از تاسیسات به خوبی استفاده نمی‌شود، افزود: شهر تهران بیش از 2 هزار مشترک اداری‌ دارد که در زمان اوج مصرف یعنی از ساعت 11 تا 3 بعد از ظهر این مشترکان هزار و 150 مگاوات برق مصرف می‌کنند که 28 درصد مصرف کل مشترکان این شرکت (4 میلیون و 200 هزار مشترک ) را تشکیل می‌دهد.

یاقوتی تصریح کرد: مشترکین اداری به راحتی امکان کاهش 20 درصدی مصرف خود در اوج بار را دارند.

وی ادامه داد: تغییر نگرش در رفتارهای مدیریت مصرف برق در بخش ساختمان‌های اداری کمک شایانی در کاهش مصرف برق و به دنبال آن تامین برق پایدار برای مشترکان به ویژه در فصل تابستان خواهد داشت.

به گفته وی با مطالعات انجام شده مشخص شده است در فصل تابستان و روزهای اوج مصرف، سهم بار سرمایشی 50 درصد، روشنایی 22 درصد و بار ملزومات اداری 28 درصد است که می‌توان با تمرکز بر فرصت‌های صرفه‌جویی در زمینه سرمایشی و روشنایی ادارات، کاهش چشمگیری در زمان پیک بار را شاهد بود.

وی افزود: سازمان‌ها و ادارات پایتخت می‌توانند با به کارگیری اقداماتی از جمله استفاده بیشتر از نور طبیعی در روز، استفاده از دور کند فن‌کوئل‌ها، افزایش دمای تنظیم ترموستات چیلرها و کاهش برودت آن در ساعات 12 تا 15، خاموش کردن تجهیزات برقی در هنگام خروج از محل کار، خاموش کردن تمامی تجهیزات برقی غیرضروری، خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی پس از ساعات اداری و ساعات اوج مصرف برق از ساعت 15 به بعد و همچنین استفاده از مولدهای اختصاصی در شرایط خاص، نسبت به کاهش بار سرمایشی و روشنایی کمک شایانی داشته باشند.

برچسب ها: برق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: