April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۶۵۸
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
0
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت گفت: با توجه به سطح فعلی قیمت ها، پیش بینی می شود که در سال 1394 حدود 28 میلیارد دلار درآمد نفتی کسب شود.
پول‌نیوز - مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت گفت: با توجه به سطح فعلی قیمت ها، پیش بینی می شود که در سال 1394 حدود 28 میلیارد دلار درآمد نفتی کسب شود.

سیدمحسن قمصری در نشست تخصصی پیش بینی تحقق درآمدهای ارزی بودجه با توجه به قیمت نفت، اظهار داشت: اگرچه در صورت لغو تحریم ها میزان صادرات نفت ایران افزایش می یابد، اما قیمت ها نیز به تبع آن پایین می آید، بنابراین میزان درآمد نفتی ایران در سال 1394 در خوشبینانه ترین حالت 28 میلیارد دلار و در بدبینانه ترین وضعیت 25 میلیارد دلار خواهد بود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت در خصوص صادرات نفت ایران پس از لغو تحریم ها، گفت: در سال های تحریم توانستیم تعمیرات اساسی مخازن فنی و تاسیسات را انجام داده و در حال حاضر آماده افزایش تولید و صادرات نفت هستیم.

قمصری افزود: همان طور که وزیر نفت ایران اعلام کرده در کوتاه مدت و تا شش ماه پس از لغو تحریم ها، میزان تولید نفت بیش از 500 هزار بشکه و تا یک سال پس از لغو تحریم یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: ایران برای فروش نفت اضافی خود در بازار مشکلی ندارد، زیرا نفت ایران به دلیل ویژگی هایی که داراست دارای جذابیت خوبی در بازار بوده و بنابراین به راحتی می توانیم سهم خود را از بازار بازپس بگیریم.

وی با بیان آنکه هزینه تولید هر بشکه نفت خام ایران 15 دلار به ازای هر بشکه است، گفت: هزینه تولید نفت در خلیج فارس 85 دلار برای هر بشکه و هزینه تولید شیل اویل نیز بین 40 تا 80 دلار است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت افزود: برای به صرفه بودن تولید شیل اویل، باید قیمت نفت بالا باشد زیرا پایین آمدن قیمت به نفع این نوع نفت نیست.

قمصری با بیان اینکه بانک جهانی، آژانس بین المللی انرژی و سایر نهادهای بین المللی گزارش های جهت دار در خصوص بازار جهانی نفت منتشر می کنند، گفت: آژانس بین المللی انرژی ادعا می کند که 2.5 میلیون بشکه مازاد عرضه نفت در بازار وجود دارد، اما سوال مطرح می شود که پس چرا قیمت ها بیشتر از این سقوط نمی کند و بالای 50 دلار برای هر بشکه باقی مانده است؟

وی اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 93 میلیون بشکه نفت خام در جهان تولید می شود که یک سوم آن به مصرف داخلی تولیدکنندگان می رسد و بیش از 50 میلیون بشکه در روز در بازار معامله می شود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت تصریح کرد: واقعیت بازار جهانی نفت نشان می دهد که این بازار، با اغراض سیاسی و در جهت منافعی خاص در حال مدیریت شدن است.

قمصری با اشاره به تولید شیل اویل در آمریکا، اظهار داشت: در سال 2014 حدود 2500 دکل حفاری 2.5 میلیون بشکه شیل اویل تولید می کردند، اما در حال حاضر تعداد دکل ها به 860 دکل رسیده اما تولید نفت آن کاهش نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: ثابت ماندن میزان تولید شیل اویل آمریکا می تواند ناشی از بالارفتن راندمان دکل ها باشد و یا اینکه مربوط به گزارش های غیر واقعی باشد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با بیان اینکه قیمت بالای نفت به ضرر ما است، گفت: قیمت های بالا باعث ظهور رقبای جدید در عرصه تولید و صادرات نفت می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: