کد خبر: ۱۴۸۶۶۱
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
0
پول‌نیوز - سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه از توافق مقام های یونان و اتحادیه اروپا برای حل بحران یونان استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،ناتو اعلام کرد که ثبات اقتصادی یونان امری مهم برای امنیت دیگر کشورهای عضو این سازمان محسوب می شود.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در سفرش به اسلواکی گفت: از حصول این توافق استقبال می کنم چرا که معتقدم این برای اقتصاد یونان و همچنین برای کل اروپا و ناتو مهم است. ثبات اقتصادی به دلایل زیادی امری مهم به شمار می رود.

وی از یونان به عنوان یک همپیمان متعهد یاد کرد.

دبیرکل ناتو افزود: یونان هم پیمانی است که بیش از 2 درصد تولیدناخالص داخلی خود را به امور دفاعی اش برای چندین سال هزینه کرده و مطمئنم که یونان یک هم پیمان متعهد برای ما خواهد بود.

پیشتر مقام های اتحادیه اروپا و منطقه یورو از حصول توافق با مقام های دولت یونان برای آغاز مذاکرات سومین بسته کمک مالی به این کشور خبر دادند.

در پی مذاکرات فشرده یکشنبه شب مقام های اتحادیه اروپا و منطقه یورو با دولت یونان در بروکسل،«ژان کلود یونکر» رییس کمیسیون اروپایی، «دونالد تاسک» رییس شورای اروپایی و «یرون دایسلبلوم» رییس منطقه یورو ساعتی قبل در نشست خبری حاضر شده و رسیدن به توافق برای آغاز مذاکرات به منظور اعطای سومین بسته کمکی به این کشور را تایید کردند.

مذاکرات آتن و بروکسل برای حل بحران مالی این کشور هفته گذشته به بن بست رسید و دولت یونان خواسته های وام دهندگان را به همه پرسی گذاشت.

حدود 70 درصد بستانکاران این کشور نهادهای بین المللی و یا کشورهای حوزه پولی یورو هستند، دراین میان صندوق بین المللی پول 32 میلیارد یورو، بانک مرکزی اروپا 27 میلیارد یورو، دولت های منطقه پولی یورو جمعا 53 میلیارد یورو و مکانیسم ثبات مالی اروپایی 141میلیارد و 800 میلیون یورو از یونان طلب دارند. یونان همچنین به اندازه 100 میلیارد یورو نیز اوراق قرضه در بازارهای جهانی فروخته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: