کد خبر: ۱۴۸۷۷۳
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
0
دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن اعلام اینکه حدود 75 میلیون جوان فاقد مهارت در جهان سر می برند خواستار سرمایه گذاری سیاسی و مالی برتوسعه مهارت های جوانان شد.
پول‌نیوز - اگرچه فرصت‌های تحصیلی بهتری نسبت به گذشته برای جوانان فراهم شده است، اما هنوز حدود 75 میلیون جوان به مدرسه نرفته‌اند و از تحصیلات با کیفیت که مستحق آن هستند محروم‌اند و قادر نیستند مهارت‌های مورد نیازشان را کسب کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مهارت های جوانان15 جولای 2015 برابر با 24 تیرماه جاری ضمن اعلام  اینکه حدود 75 میلیون جوان فاقد مهارت در جهان سر می برند خواستار سرمایه گذاری سیاسی و مالی برتوسعه مهارت های جوانان شد.

متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

من از اولین بزرگداشت روز جهانی مهارت های جوانان استقبال می کنم. جامعه بین الملل در 15 جولای هر سال بر ارزش یاری رساندن به جوانان برای تقویت توانایی های آنان در راستای کمک به آینده مشترکمان تاکید می کند.

اگرچه به طور کلی فرصت های تحصیلی بهتری نسبت به گذشته برای جوانان بیشتری فراهم شده است، اما هنوز در حدود 75 میلیون جوان به مدرسه نرفته اند و ازتحصیلات با کیفیت که مستحق آن هستند محروم اند و قادر نیستند مهارت های مورد نیازشان را کسب کنند.

ممکن است جمعیت جوانی را ببینیم که به طور واضح نا امید است اما این تصویر ناقصی است. این جوانان با مهارت های مناسب دقیقا همان نیرویی هستند که ما برای تحقق پیشرفت در دستورکار جهانی و ساختن جوامع فراگیرتر و پرجنب و جوش  نیازمندیم.         

ارتقا مهارت ها موجب کاهش فقر می شود و جوانان را در راستای یافتن شغل مناسب آماده می کند. همچنین باعث برانگیخته شدن روند توانمندسازی و عزت نفس می‌شود که به نفع همگان است. ارتقا مهارت ها، ظرفیت جوانان را افزایش می دهد برای کمک به رفع چالش هایی که جامعه با آن رو به رو است مانند  دستیابی به امحای فقر شدید، مبارزه با بی عدالتی و جلوگیری از نابودی محیط زیست.

در این روز خواستار سرمایه گذاری سیاسی و مالی برتوسعه مهارت های جوانان هستم که در نتیجه آنان قادر خواهند بود تا آینده ای عادلانه و پایدارتر برای همه افراد بشر بسازند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: