کد خبر: ۱۴۸۸۰۹
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
0
موسسه یاد شده نوشته است که این هزنیه ها از سال 2013 بار دیگر سیر نزولی پیدا کرد تا به مرز 35 میلیارد دلار در سال جاری میلادی رسید.
پول‌نیوز- نتایج بررسی های یک موسسه غیر انتفاعی آمریکایی نشان می دهد، برغم تصمیم اوباما به کاهش نیروهای این کشور در افغانستان، حضور 14 ساله نیروهای ارتش آمریکا در افغانستان در هر ساعت 4 میلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزنیه در بر دارد.
 
 گروه پژوهشی «پروژه اولویت های ملی» آمریکا که یک گروه مستقل و غیر انتفاعی است با انتشار نتایج بررسی های خود در خصوص جنگ افغانستان نوشته است که از سال 2001 تاکنون حضور نیروهای آمریکایی در این کشور برای مردم آمریکا 700 میلیارد دلار و از جمله 35 میلیارد دلار در سال جاری میلادی هزینه در بر داشته است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا در ابتدا فقط یک بودجه 20 میلیارد دلاری برای هزینه های این جنگ در سال های 2001 و 2002 میلادی در نظر گرفته بود که با حمله نیروهای آمریکایی به خاک عراق در سال 2003 این بودجه به 14 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

با تداوم اشغال خاک عراق در سال های بعد از 2003 میلادی هزینه های جنگ افغانستان به طور نسبی کاهش پیدا کرد اما از سال 2010 به بعد با خروج نیروهای این کشور از خاک عراق این هزینه ها به طور بی سابقه ای افزایش یافت و ازمرز سالانه 100 میلیارد دلار تجاوز کرد.

موسسه یاد شده نوشته است که این هزنیه ها از سال 2013 بار دیگر سیر نزولی پیدا کرد تا به مرز 35 میلیارد دلار در سال جاری میلادی رسید.

در این گزارش ارزیابی نمایندگان کنگره آمریکا در سال 2006 که طبق آن بکارگیری هر سرباز در خاک افغانستان سالانه 390 هزار دلار برای دولت آمریکا هزینه در بر دارد نادرست ذکر شده و تصریح شده است که این هزینه ها از مرز یک میلیون دلار در سال برای هر سرباز تجاوز می کند.

گروه پژوهشی یاد شده که اطلاعات خود را از طریق دفتر خدمات پژوهشی کنگره آمریکا و ارزیابی ها و مدارک مربوط به بودجه نهاد های فدرال این کشور تهیه می کند به این نکته نیز اشاره کرده است که در بر آورد های خود برخی هزینه های بالقوه این جنگ از جمله هزنیه های بهداشتی و درمانی آینده مجروحان جنگی و یا بهره های سنگین مربوط به بدهی های ملی آمریکا در نظر گرفته نشده است.

لیندا بلایم اقتصاد دان دانشگاه هاروارد آمریکا درسال 2013در یک گزارش تحقیقاتی در مورد هزینه های جنگ افغانستان، اشغال این کشور توسط نیروهای آمریکایی را پر هزنیه ترین جنگ تاریخ آمریکا عنوان کرده بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: