کد خبر: ۱۴۸۹۲۰
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
0
متقاضیان باید دوره آموزش کارآفرینی را در اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعاون ایران گذرانده باشند یا با تائید رئیس اتاق یا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صلاحیت کاری آن تائید شده باشد.
پول‌نیوز- ‌به منظور انطباق شرایط متقاضیان صدور و تمدید کارت بازرگانی با ماده 3 قانون مقررات صادرات و واردات و آیین‌نامه اجرایی آن، بخشنامه نظارت و خودداری از صدور و تمدید کارت برای افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای تجارت از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شد.

در بخشنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت آمده است: با توجه به گزارش های واصله از دستگاه های اجرایی درمورد صدور کارت بازرگانی برای اشخاص فاقد شرایط قانونی و همچنین ضرورت رعایت قوانین و مقررات مربوط به صدور و تمدید کارت بازرگانی در جهت صیانت از حقوق دولت این بخشنامه صادر شده است.

بخشنامه شش بندی وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر رعایت ضوابط صدور و تمدید کارت های بازرگانی به این شرح است:

1 ـ از آنجا که کارت بازرگانی، مجوز فعالیت تجارت خارجی است و برای دارندگان آن قانونگذار حقوق و وظایفی قائل شده که فقط باید شخصا از آن استفاده نمایند، واگذاری اختیارات یا استفاده از منافع به هر صورت، برخلاف ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری و قابل تعقیب کیفری است.

2 ـ متقاضیان باید کد اقتصادی و محل کسب (اعم از ملکی یا استیجاری) داشته و متعهد شوند هرگونه تغییر آدرس (اعم از محل کار یا محل سکونت) را اطلاع رسانی نمایند.

3 ـ متقاضیان باید دوره آموزش کارآفرینی را در اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعاون ایران گذرانده باشند یا با تائید رئیس اتاق یا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صلاحیت کاری آن تائید شده باشد.

4 ـ مقتضی است رؤسای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعاون ایران در تکمیل مدارک برای صدور و تمدید کارت بازرگانی، صلاحیت متقاضیان در حوزه تجارت را احراز کرده و از صدور کارت برای اشخاصی که صلاحیت آنان مورد تائید نباشد خودداری کنند.

5 ـ سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها باید چنانچه گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی ورود و ترخیص کالا اعلام نماید که دارنده کارت بازرگانی طبق وکالتنامه تام الاختیار اقدام به واگذاری آن کرده است، در اجرای بند 6 ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات جهت ابطال کارت اقدام نمایند.

6 ـ مسئولیت رعایت آیین نامه صدور و تمدید کارت بازرگانی و نیز مسئولیت احراز اهلیت و صلاحیت متقاضی براساس این دستورالعمل (مشتمل بر صلاحیت مالی: دارنده حساب جاری از گردش مالی مناسب طی یک سال گذشته برخوردار باشد، آشنایی به مقررات و آیین نامه های تجاری از جمله مقررات صادرات و واردات و قانون امور گمرکی و... آشنایی با بازارهای هدف طرف تجاری، آشنایی با موضوع رشته فعالیت و...) به عهده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و همچنین اتاق تعاون ایران است که باید به تائید روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها نیز برسد.

منبع: جام جم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: