پول‌نیوز- سود بازرگانی و حقوق گمرکی اجزا و قطعات مورد نیاز برای ساخت و تعمیر انواع هواپیما و هلی‌کوپتر مشمول چهار درصد ارزش است.

براساس مقررات صادرات و واردات سال 1394 مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی اجزا و قطعات مورد نیاز برای ساخت و تعمیر انواع هواپیما و هلی‌کوپتر بنا به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت از نظر عدم ساخت داخل و سازمان هواپیمایی کشوری از نظر کاربرد آن در هواپیما و هلی‌کوپتر مشمول چهار درصد ارزش است.

همچنین مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی اجزا و قطعات مرتبط با انواع شناورها و سکوها که بنا به تشخیص وزارت صنعت تولید داخل ندارند مشمول چهار درصد ارزش است ولی این تعرفه برای قایق‌های تفریحی عمومی 10 درصد است.

براساس این مقررات، سود بازرگانی و حقوق گمرکی قایق‌های بادبانی و تفریحی 32 درصد و کشتی‌های لایروبی و کشتی‌های جنگی 10 درصد است.

اما سال ها است توانمندی ها و دستاوردهای کشور در صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته و البته اخیرا تحولات دلگرم کننده ای در این زمینه رخ داده است که نوید دستاوردهای بزرگی برای آینده کشور را می ‌دهد.

کشور ما در زمینه صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما، راهی طولانی پیش رو دارد و ما باید نگاه خود را نسبت به این صنعت و وضعیت آن تغییر دهیم و با حمایت همه جانبه از این اقدام، به دنبال شکار فرصت های جدید باشیم و باید با استفاده از ظرفیت ها و سیستمی مناسب برای انطباق با معیارهای جهانی فرصت ها را از دست نداده و پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این بخش داشته باشیم و از هدر رفتن سرمایه های کشور جلوگیری کنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: