پول‌نیوز- تارنمای دویچه وله (صدای آلمان) با اشاره به سفر یک هیات آلمانی به ایران به نقل از وزارت اقتصاد آلمان نوشت: بخش صنعت آلمان منافع بسیاری در عادی سازی و تقویت روابط اقتصادی با ایران پس از امضای توافق هسته ای دارد.

این تارنمای آلمانی افزود: 'زیگمار گابریل' وزیر اقتصاد و معاون صدر اعظم آلمان قرار است روز یکشنبه در صدر هیاتی آلمانی برای بهبود روابط اقتصادی به ایران سفر می کند.

این سفر سه روزه به دنبال توافق بدست آمده برای لغو تحریم های هسته ای ایران به ازای کنترل برنامه هسته ای این کشور انجام می شود. هیات آلمانی به غیر از «گابریل» شامل 'هیاتی کوچک از نمایندگان بخش های صنعتی و علمی آلمان است'.

دویچه وله نوشت: انتظار می رود سفر این هیات به ایران که پس از بیش از 10 سال مذاکرات گروه پنج به علاوه یک انجام می گیرد، بازتاب بخشی از منافع عمده بخش صنایع آلمان در عادی سازی و تقویت روابط اقتصادی با ایران باشد.

بر اساس این گزارش، ترکیب هیات تجاری موید امید بسیاری از فعالان بخش تجاری آلمان در کنترل بازار چند میلیارد دلاری ایران است.

فدراسیون صنایع آلمان بر این باور است که صادرات به ایران می تواند از 2.4 میلیارد یورو در سال 2014 به بیش از 10 میلیارد یورو در میان مدت افزایش یابد.

به نوشته دویچه وله، صادرات آلمان در سالهای تحریم ایران، از رقم 4.4 میلیارد یورو در سال 2005 به 1.8 میلیارد یورو در سال 2013 کاهش یافت.

'اریک شوایتزر' رئیس انجمن اتاق های صنایع و بازرگانی آلمان در گفت و گو با خبرگزاری 'دی پی ا'ی آلمان، توافق هسته ای با ایران را یک نقطه عطف روشن تاریخی توصیف کرد و گفت: شرکت های آلمانی اکنون زمینه های روابط تجاری با ایران بر اساس قراردادهای تجاری قدیمی را بررسی می کنند.

گابریل که در زمان جمع بندی توافق هسته ای در چین بسر می برد، توافق هسته ای را یک 'پیروزی تاریخی' خواند.

دویچه وله با اشاره به این که برخی کشورهای دیگر به دنبال فرصت های جدید تجاری در ایران هستند به سفر احتمالی 'لوران فابیوس' وزیر خارجه فرانسه و 'فدریکا گوئیدی' وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا به ایران اشاره کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آلمان ، صنعت ، ایران ، تجارت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: