کد خبر: ۱۴۹۳۳۰
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
0
هوشنگ فلاحتیان در گفت و گویی با اشاره به توافق ایران و کشورهای 5+1 گفت: بعد از توافق ایران با 5+1 تقاضای شرکتهای اروپایی برای حضور در صنعت آب و برق افزایش یافته است.
صف اروپایی‌ها برای سرمایه گذاری در آب و برقپول‌نیوز- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه بعد از توافق ایران با ۵+۱ تقاضای شرکتهای مختلف اروپایی برای حضور در صنعت آب و برق ایران افزایش یافته است،گفت: ایران از آلمان درخواست همکاری و گسترش تولید برق از انرژی پاک تا حدود ۵ هزار مگاوات را ارائه کرده است.

هوشنگ فلاحتیان در گفت و گویی با اشاره به توافق ایران و کشورهای 5+1 گفت: بعد از توافق ایران با 5+1 تقاضای شرکتهای اروپایی برای حضور در صنعت آب و برق افزایش یافته است.

وی افزود: از آنجا که توافق هسته‌ای شرایط حاضر زمینه را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور فراهم کرده در طول یک سال گذشته و در حین مذاکرات نیز شاهد افزایش تقاضای شرکت‌های مختلف اروپایی بودیم که مایل هستند در صنعت آب و برق ایران سرمایه‌گذاری کنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به سفر هیات بلندپایه آلمانی به ایران گفت:بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در 5 سال آینده 37 هزار مگاوات نیروگاه جدید احداث شود که در این زمینه آلمان می‌تواند همکاری خوبی با ایران داشته باشد.

فلاحتیان ادامه داد: ایران در 5 سال آینده از این 37 هزار مگاوات قرار است حداقل 5 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر داشته باشد و از آنجا که آلمان از کشورهای پیشرو در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر به ویژه در انرژی‌های باد و خورشیدی است ایران می تواند از تکنولوژی این کشور در زمینه تولید انرژی پاک برخوردار شود.

روز گذشته زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم آلمان در دیدار با چیت چیان وزیر نیرو علاقمندی کشورش را برای حضور در بازار انرژی و صنعت آب و برق ایران اعلام کرد، چیت چیان نیز با استقبال از هیات بلندپایه آلمانی و اعلام اینکه علاقمندیم به دوران طلایی گذشته بازگردیم، پیشنهاد همکاری در شش زمینه را میان ایران و آلمان به گابریل ارائه کرد که از جمله آنها سرمایه‌گذاری مستقیم در حوزه آب و برق و سرمایه‌گذاری مشترک برای ساخت نیروگاه در کشورهای ثالث بود.
منبع: فارس
برچسب ها: آب ، برق ، سرمایه گذاری ، اروپا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: