April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۳۵۷
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
0
پول‌نیوز- با افزایش آگهی‌های ماهواره‌ای فروش ملک و آپارتمان در ترکیه به شهروندان ایرانی با هدف اخذ اقامت در این کشور، اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه نسبت به شیوع کلاهبرداری گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای برای جذب سرمایه‌های ایرانی هشدار داد.

به گفته مقامات اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه، آنچه هم‌اکنون به صورت آگهی در شبکه‌های ماهواره‌ای به‌عنوان املاک فروشی نمایش داده می‌شود، تنها یک تصویر سه بعدی است که با کامپیوتر طراحی شده و فرد با پرداخت مبلغ مورد نظر در این دسته از آگهی‌ها، در واقع یک واحد از آپارتمان تصویرسازی شده را خریداری می‌کند و مشخص نیست که آیا در آینده ملکی با چنین مشخصاتی به وی تحویل داده می‌شود یا خیر!

سایت خبری تابناک با پرداختن به این موضوع، نوشت: این روزها شبکه‌های متنوع ماهواره‌ای پر شده از آگهی‌هایی که فروش ملک در ترکیه را تبلیغ می‌کنند و تلاش دارند تا سرمایه‌های ایرانی را یکبار دیگر به سمت کشورهایی ببرند که در سر، سودای سرمایه‌گذاری برای رونق بازار زمین و مسکن خود را دارند.

این گزارش می‌افزاید: کمتر کسی فراموش کرده است که روزی دبی، جولانگاه امنی برای دلالانی بود که سرمایه‌های ایرانی را به خود جذب کرده و دبی را در ملک و زمین، دبی کردند اما همین افراد بعد از مدتی، رویای اقامت و خرید ملک در دبی را سرابی بیش ندیدند و متوجه شدند که آنچه در این کشور دنبال می‌کرده‌اند، تنها یک آگهی تبلیغاتی بوده است.

اما این سریال گویا تمامی ندارد. اکنون افرادی هستند که کلاهبرداری از مردم و دارندگان سرمایه ایرانی برای خرید ملک در ترکیه را مناسب دیده و به این سمت می‌روند که باید مردم را به خرید ملک‌های رویایی در ترکیه از آنتالیا و آلانیا گرفته تا استانبول و کوش آداسی تشویق کنند.

در این میان، البته مسوولان اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه می‌گویند که این سرابی بیش نیست و ترکیه به هیچ خریداری بابت خرید ملک، اقامت دائم نمی‌دهد؛ بنابراین باید به افرادی که سودای اقامت با خرید ملک آن هم قسطی و با شرایط این چنینی را دارند، هشدار داد که این راه سرانجامی ندارد.

این گزارش می‌افزاید: این در شرایطی است که ملک‌هایی که به صورت آگهی‌های تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای نمایش داده می‌شود، به گفته مقامات اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه، تنها یک تصویر سه‌بعدی است که با کامپیوتر طراحی شده و فرد می‌تواند با پرداخت مبلغی، یک واحد از آپارتمان تصویرسازی شده را خریداری کند اما اینکه آپارتمان به وی داده شود یا نه، موضوعی است که به طور قطع باید صحت و سقمش را به دقت پیگیری کرد.

براساس این گزارش، برخی کارشناسان هم می‌گویند که قانون فروش ملک به اتباع خارجی در ترکیه اصلاح شده است و در آن شهروندان ایرانی نیز همانند سایر اتباع خارجی می‌توانند در آن قسمت از اراضی و املاک ترکیه که فروش آن برای خارجیان مجاز است، به خرید ملک یا زمین اقدام کنند.

آنان می‌افزایند: در برخی از این سایت‌ها نیز وعده داده شده است که برای خریداران ملک در ترکیه می‌توانند علاوه بر اقامت دائم، گذرنامه ترکیه‌ای نیز اخذ کنندکه این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و از نظر قانونی چنین چیزی در ترکیه ممکن نیست.

گذرنامه در هر کشوری صرفا به شهروندان آن کشور داده می‌شود و بنابراین بدون کسب مجوز شهروندی ترکیه که آن هم شرایط خاص خود را دارد، امکان اخذ گذرنامه کشوری از جمله ترکیه برای اتباع بیگانه وجود ندارد.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب ها: آپارتمان ، ترکیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: