April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۳۹۸
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
0
واردکنندگان ایرانی در طی هفته های گذشته بیش از ۲۰۰ هزار تن ذرت و سویا از آمریکای جنوبی خریداری کرده اند.
پول‌نیوزواردکنندگان ایرانی در طی هفته های گذشته بیش از 200 هزار تن ذرت و سویا از آمریکای جنوبی خریداری کرده اند. تجار گفتند، این اولین خرید بزرگ غلات ایران در ماه های گذشته برای پر کردن ذخایر این کشور است.

تهران هفته گذشته توافقی جامع در خصوص برنامه هسته ای خود با قدرت های جهانی امضا کرد، اما تجار گفتند، تا زمانی که جزئیات بیشتری از نحوه لغو تحریم ها مشخص نشود، بعید است ایران در ماه های آینده خرید های بزرگ گندم انجام دهد.

منابع تجاری گفتند، خریداران ایرانی حدود 180 هزار تن ذرت از برزیل و 29 هزار تن سویا از آرژانتین برای ارسال در ماه های جولای و اوت خریداری کرده است.

یک تاجر غلات در این باره گفت: «به رغم پشت سر گذاشتن یک فصل برداشت خوب، ایران نیاز بالایی به خرید غلات دارد... کاهش صادرات سویای هندی به ایران نیز موجب شده که واردات سویای این کشور بالا باقی بماند.»

بر اساس آمارهای بندری و کشتیرانی، این محموله ها در حال بارگیری هستند.

یک منبع تجاری دیگر گفت: «حدود چند هفته پیش تحقیقاتی از سوی ایران در مورد محموله های غلات آمریکای جنوبی صورت گرفت، بنابراین علایقی برای خرید وجود دارد.»

سال گذشته با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال ایران خریدهای قابل توجهی انجام داد و بیش از نیم میلیون تن گندم از بازارهای جهانی وارد کرد. این خریدها در ماه های ابتدایی امسال هم ادامه داشت، اما در ماه های اخیر این روند فروکش کرده است. با توجه به اینکه تحلیلگران معتقدند ماه ها طول خواهد کشید تا تحریم های غرب علیه ایران برداشته شود، احتمالا ایران در ماه های آینده خریدهای چندانی نخواهد داشت.

بانک های بین المللی و اکثر شرکت های بیمه احتمالا به دلیل نگرانی از مواجه شدن با جریمه های دولت آمریکا، تا مدتی از همکاری با ایران خودداری خواهند کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: