April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۴۰۵
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
0
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت نفت خام آمریکا دیروز (سه شنبه)، پس از یک روز پرتلاطم که کاهش به زیر 50 دلار در هر بشکه را در پی داشت، سرانجام در پایان معاملات، افزایش یافت و به اندکی بیش از قیمت کلیدی 50 دلار رسید.
قیمت نفت خام آمریکا اندکی بیش از 50 دلار در هر بشکهپول‌نیوز- روز گذشته، کاهش نرخ برابری دلار، به افزایش قیمت نفت کمک کرد.

شاخص دلار دیروز پس از آنکه رکورد سه ماهه خود را شکست، بار دیگر به دلیل افزایش حجم فروش دلار، کاهش پیدا کرد. شاخص دلار، تغییرات واحد پولی آمریکا را در برابر ارزهای اصلی شامل؛ یورو، ین، پوند انگلستان، فرانک سوییس، دلار کانادا و کرون نروژ را اندازه می گیرد.

رکوردزنی دلار، برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی فروش این ارز را سودآور کرد و با افت نرخ برابری دلار، نفت برای مشتریانی که از ارزهایی به جز دلار استفاده می کنند، ارزانتر شد.

در ماه ژوییه، انتظار بازار در مورد توافق تهران با گروه 1+5 و افزایش صادرات نفت ایران و نیز این مساله که نگرانی های اقتصادی در چین و اروپا موجب کاهش تقاضای نفت خواهد شد، به پایین آمدن قیمت نفت کمک کرد.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اوت(تیر)دیروز پس از کاهش به قیمت میان روزی 49.77 دلار در هر بشکه، بار دیگر افزایش یافت و در پایان معاملات به سطح 50.36 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر (نیمه مرداد تا نیمه شهریور) نیز در پایان معاملات دیروز بازار نیویورک، با 42 سنت افزایش به 50.86 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جاری، دوشنبه گذشته، برای نخستین بار از ماه آوریل (فروردین) تاکنون، به کمتر از 50 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

هری چیلینگوریان تحلیلگر بانک بین المللی بی.ان.پی پاریباس فرانسه گفت: قیمت 50 دلار در هر بشکه، مرز میان مناطق انتظارات خوشبینانه و بدبینانه در مورد افزایش قیمت نفت است و برای اینکه تولید نفت در آمریکا کاهش یابد، باید قیمت ها از این سطح کمی پایین تر بیایند.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر نیز دیروز در پایان معاملات بازار لندن، 39 سنت بالا رفت و به 57.04 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت هم دیروز، روز پر تلاطمی را پشت سر گذاشت و در دامنه 56.33 تا 57.44 دلار در هر بشکه در نوسان بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: قیمت نفت ، دلار ، نفت خام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: