کد خبر: ۱۴۹۴۳۵
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
0
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی باید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و تامین قطعات مورد نیاز این بخش مورد توجه قرار گیرد.
پول‌نیوز - دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: پس از توافق ژنو و انتشار برنامه جامع اقدام مشترک، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی باید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و تامین قطعات مورد نیاز این بخش مورد توجه قرار گیرد.

مقصود اسعدی سامانی افزود: نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و توسعه صنعت هوانوردی کشور نیار به منابع مالی مناسب دارد که این منابع باید از منابع صندوق توسعه ملی، فاینانس خارجی و منابع بانک ها و موسسات مالی تامین شود.

وی حمایت دولت از شرکت های هوایی برای توسعه صنعت هوانوردی کشور را خواستار شد و گفت: حمایت دولت و تامین منابع مالی مورد نیاز نه تنها بستر لازم را برای ایجاد زیرساخت ها جهت نوسازی ناوگان هوایی فراهم خواهد کرد بلکه سبب تقویت جایگاه صنعت هوانوردی کشور در منطقه بیش از گذشته خواهد شد.

سامانی با اشاره به توافق جامع ایران با گروه 5+1، اظهار داشت: شرکت های سازنده هواپیما و قطعات از این توافق استقبال خوبی کرده اند به طوری که تماس های آنان به طرق مختلف با شرکت های هوایی ایران برقرار شده و شرکت های داخلی هم اکنون در حال برنامه ریزی پیشنهادهای این شرکت ها هستند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی یادآور شد: با لغو تحریم ها شرایط بسیار مناسبی برای توانمندسازی شرکت های داخلی فراهم شده و شرکت های هوایی به دنبال این هستند که با برنامه ریزی مناسب از این شرایط حداکثر استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه استفاده از فایناس خارجی و منابع مالی بانک ها و موسسات مالی برای خرید هواپیما در جهان یکی از راهکارهای نوسازی ناوگان هوایی است، گفت: هم اکنون بسیاری از شرکت های هوایی، هواپیماهای مورد نیاز خود را با دریافت تسهیلات از این نهادها خریداری می کنند لذا بهره گیری از این روش از سوی دولت باید مورد توجه شرکت های حمل و نقل هوایی قرار گیرد.

سامانی در پایان اظهار داشت: از آنجا قیمت هواپیماهای نو بسیار گران است و هیچگونه با قیمت های تکلیفی همخوانی ندارد، شرکت های هوایی تنها باید با استفاده از تسهیلات مالی مناسب اقدام به نوسازی ناوگان هوایی خود کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: