کد خبر: ۱۴۹۴۴۵
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
0
پول‌نیوز - کودکان یونانی قربانیان پنهان بحران اقتصادی آن کشور هستند، برخی از آنان به دلیل مشکلات مالی و بحران بدهی ها - که حتی خیلی پیش تر از تولد آنها آغاز شده است - توسط خانواده ها رها می شوند.

به گزارش تلویزیون اسکای نیوز، بسیاری از کودکان یونانی به حال خود رها می شوند چون شرایط سخت اقتصادی در آن کشور باعث شده است که خانواده ها استطاعت مالی بزرگ کردن فرزندانشان را نداشته باشند و یا به الکل ومواد مخدر روی بیاورند.

الینا ونیزلس یکی از سه زایشگاه دولتی شهر آتن است که در طبقه اول آن گروهی از پرستاران از نوزادان بی سرپرست نگه داری می کنند، البته این پرستاران فقط از نوزادان نگهداری نمی کنند بلکه همه چیز وهمه کس آنها هستند.

این زایشگاه تا سن شش ماهگی از نوزادان نگهداری می کند و در صورتی که خانواده نوزادان برای بردن آنان مراجعه نکنند نوزادان را به پرورشگاه تحویل می دهد. معمولا تعداد کمی از خانواده ها برای بردن فرزندشان اقدام می کنند.

ایلاس دالایناس رییس بیمارستان گفت: این مشکل افزایش یافته است. بسیاری از زنانی که در اینجا زایمان می کنند نوزادشان را در بیمارستان رها می کنند تا ما از او مراقبت کنیم چرا که آنها توان مالی نگهداری وبزرگ کردن فرزندشان را ندارند.

رییس بزرگترین موسسه خیریه کودکان یونان در مصاحبه با اسکای نیوزگفت که موسسه خیریه وی به خاطر بحران اقتصادی بدون پول به کار خود ادامه می دهد و احتمالا پرورشگاه های آتن طی ماه های آینده تعطیل خواهند شد، زیرا مردم و شرکت ها دیگر توان کمک مالی به خیریه ها را ندارند.

کوستاس گیانوپولوس افزود: من جرات فکر کردن به این موضوع وحشتناک را ندارم . در حال حاضر380 کودک بی سرپرست در آتن وجود دارند که برای ادامه زندگی نیازمند کمک های فوری ما هستند و ما نمی توانیم آنها را برای دومین بار رها کنیم.

تمام این مسائل پیامدهای انسانی بحران اقتصادی در یونان است و کودکان ناخواسته یونانی بخاطر بحران اقتصادی که حتی پیش از تولد آنها آغاز شده است، توسط خانواده ها رها می شوند.

میزان بدهی های یونان 321 میلیارد یورو معادل 175 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برآورد شده است.

حدود 70 درصد بستانکاران این کشور نهادهای بین المللی و یا کشورهای حوزه پولی یورو هستند. صندوق بین المللی پول 32 میلیارد یورو، بانک مرکزی اروپا 27 میلیارد یورو، دولتهای منطقه پولی یورو جمعا 53 میلیارد یورو و مکانیسم ثبات مالی اروپایی 141 میلیارد و 800 میلیون یورو از یونان طلب دارند.

آتن بر اساس توافق هفته گذشته (22 تیر) با اتحادیه اروپا پذیرفت که مالیات بر ارزش افزوده را از 13 به 23 درصد افزایش دهد تا بتواند سومین بسته کمکی را از وام دهندگان بین المللی شامل اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول دریافت کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: