April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۴۶۴
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
0
داجمر با اشاره به افزایش تردد خطوط کشتیرانی خارجی به بنادر ایران در دو هفته اخیر گفت: امیدواریم با لغو تحریم‌ها ساخت 24 فروند کشتی ایران در کره که دراثر تحریم متوقف شده بود به کشور تحویل داده شود.
خیز خطوط کشتیرانی خارجی برای ورود به ایرانپول‌نیوز- محمد حسین داجمر مدیر عامل شرکت کشتیرانی در گفتگو یی با اشاره به لغو تحریم شرکت کشتیرانی گفت: در دو هفته اخیر تردد خطوط کشتیرانی خارجی به بنادر ایران افزایش یافته است.

وی افزود: البته هنوز امکان تردد به بنادر اروپا برای ایران فراهم نشده اما بسیاری ازخطوط کشتیرانی خارجی جهت انجام مذاکرات درخواست آمدن به ایران را دارند.

داجمر با اشاره به اینکه احیا خطوط کشتیرانی به اروپا، کانادا و استرالیا از الویت‌های شرکت کشتیرانی پس از لغو تحریم‌ها گفت: مقدمات این کار فراهم شده و مذاکراتی نیز انجام شده که با توجه به برنامه زمان‌بندی اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی با تاکید بر اینکه ایران در حال حاضر 160 فروند کشتی با ظرفیت 5.6 میلیون تن جهت تجارت خارجی در اختیار دارد گفت: برخی از این کشتی‌ها نیاز به بازسازی دارند که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این موضوع عملی خواهد شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد و گفت: ساخت 24 فروند کشتی ایران در کره در سال‌های گذشته بر اثر تحریم متوقف شده و امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها این تعداد کشتی تا دو سال آینده به کشور تحویل داده شود.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در کنار تحریم‌های وضع شده یکسری تحریم‌های نانوشته شرکت کشتیرانی را تحت فشار قرار داده بود، گفت: جو روانی علیه شرکت‌های ایرانی مشکلات بسیاری را به وجود آورد که امیدواریم با اجرایی شدن توافق هسته‌ای شاهد بهبود وضعیت باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که درخواست شرکت کشتیرانی برای دریافت اپراتوری بنادر داخلی به کجا رسید، گفت: متاسفانه سازمان بنادر و وزرات راه و شهرسازی در این موضع با شرکت کشتیرانی مهربان نیستند و علی‌رغم پیشنهادهای ارائه شده هنوز این موضع را تایید نکرده‌اند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که جهت حمایت از ناوگان داخلی باید تعرفه‌های بندری برای شناورهای ایرانی کاهش بیابد که این موضوع هنوز اجرایی نشده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: