April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۴۶۸
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
0
شاخص بورس تهران که بعد از توافق هسته‌ای هفته گذشته گرفتار نزول شده است، امروز و در آخرین روز معاملاتی هفته با تشدید روند نزولی خود وارد کانال 67 هزار واحدی شد.
ابهام و سردرگمی در تالار شیشه‌ایپول‌نیوز- بورس تهران که بعد از توافق وین و بر خلاف انتظار با افت دسته جمعی متغیرها مواجه شد، در معاملات امروز نیز به روند نزولی خود ادامه داد و با تشدید ریزش خود 406 واحد دیگر افت کرد و به کانال 67 هزار واحدی برگشت.

در حالی تصمیمات اقتصادی دولت و باقی ماندن ابهام در صنایع مطرح بورس در کنار بی اعتمادی سهامداران از بهبود اوضاع سبب ریزش های اخیر شده است که امروز نیز اکثر شرکتها منفی شده و تقاضای فروش افزایش پیدا کرد به طوری در معاملات امروز شرکتهای مطرحی چون کشتیرانی، ایران خودرو، تاپیکو، نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی مبین، غدیر، خوارزمی، پتروشیمی شازند و مخابرات باعث ریزش شاخص بورس شدند.

در بازار آخرین روز هفته شرکتهای سرمایه گذاری صنعت بیمه، لاستیکی سهند و پاکشو از بالاترین تقاضای خرید برخوردار شدند و پارس خودرو، کشتیرانی و سیمان اصفهان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

حاکم شدن فضای ابهام و سردرگمی سهامداران در بورس تهران علی رغم توافق هسته‌ای موجب شد تا حجم و ارزش معاملات نیز افت کرده و در مجموع 397 میلیون سهم به ارزش 76 میلیارد تومان داد وستد شد و ارزش بازار سرمایه به 290 هزار میلیارد تومان رسید.

با این حال باید دید بعد از پایان یافتن برگزاری مجامع شرکتها و بازگشایی نماد آنها در هفته آینده و آغاز مرداد ماه، بورس تهران چه رفتاری از خود نشان می‌دهد؟
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: